If I tell my secret

Det är underligt vad känslor kan hoppa fram och tillbaka från dag till dag. Hur man kan inse att en person inte alls är på det sättet det först verkade. Hur hela världen kan förändras på bara sekunder. Hur ens tro kan skifta så gigantiskt från ena dagen till den andra. Människor säger att det finns en person för alla. En person som kan lyssna och förstå allt. En person som låter en vara bara den man är och ingen annan. Som förstår när det inte är läge att säga någonting alls. När man bara vill krypa ihop i sängen och ligga där ett tag. När det är nog. Stop.

Min dag har haft sig sina toppar och dalar. Det började med att jag gick upp och läste klart sista manuset. Sen gick jag upp till gymmet och tränade lite och kände mig förföljd av en jätte skum man. Lite handling som ledde till att alla mina lampor fungerar blev det också. Lite lunch och fixa sig innan föreläsningen...
Och så föreläsningen. Björn Carlström som jobbat som manusförfattare i branchen i ca 20 år (lika länge jag funnits i denna värld!!) och bland annat skrivit manus till Jägarna 1 & 2, var på besök. Mycket givande måste jag säga. Han var sjukt bra föreläsare som tog in roliga exempel och skämtade lite (asså inte drog skämt, utan skämtade i det han sa...) i all den kunskap han ändå förmedlade. Jag lärde mig en hel del, det mesta dock saker jag redan kunde men det blev som en liten fördjupning. Intressant blev det även när tiden var vår och vi fick bestämma vad han skulle prata om. Kan ju säga att ett och annat avslöjande om lite skådisar och annat folk kom fram. Riktigt roligt. En insider liksom! En väldig inside i branchen blev det också och jag blev sjukt taggad på att verkligen jobba med det här. När vi har haft Brian har det liksom varit att det är svårt att få jobb och klara sig med det här, medans Björn var mer positiv och berättade att det finns ett behov av manusförfattare och att vi nog skulle klara oss. Skumt. Men jag förstår ju ändå Brian. Jag menar, hur många får sig en Jägarna film liksom? Mina förhoppningar har väl inte ökat, men de har absolut väckts till liv igen efter att nästan blivit lagda åt sidan. 
Lite annat med andra personer upptäcktes också. Mitt lilla meant-to-happend dödades nästan och jag insåg att jag är expert på att lura mig själv med vilka personer är. Allt är dock inte dött. Fick lite roligt sällskap också. Det är trevligt med människor...ibland...idag.

MÅSTE OCKSÅ BERÄTTA EN SAK! Ni vet tentan jag hållt på och kämpa med i över ett år nu? Well, den är klar nu. Har ÄNTLIGEN blivit godkänd. Jag vill fira detta. Vet dock inte hur, då jag bara sabbar om jag käkar något extra gott. Men aja vi får se. Det är ju inte så ofta man klarar något man kämpat med så länge. Något man nästan gråtiti blod över. Hmmm. Vi får se. Det kommer ju ändå skita sig över jul. Men ändå...det tar ju emot. Haha. Emma kan inte avgöra något själv : P

Ja, jag vill berätta så mycket för er, men jag tror bara det skulle bli flamsigt och så skulle det sluta med att absolut ingen förstår någonting. Haha ; )

Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: Takai;

vad handlar det där första stycket om? :D

eller vem ;D

2011-12-18 @ 12:27:34
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: Emma

Haha, ehmmmmmm. Skulle nog säga att det är lite blandat mellan typ tre personer... ; ) Du vet, lite hjärntvätt från min sida... :P

2011-12-18 @ 17:43:38
URL: http://rockpophiphop.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0