Like I'm the only one you need


När klockan ringde klockan 8 imorse ville jag helst slänga den i väggen. Gäsp. Snooze i en kvart blev det innan jag tillslut gick upp och tog en lugn morgon innan la familia hämtade upp mig för lite handling.

Till min stora glädje hann jag med Hindersmässan också. Jag och Markus blev klara ganska snabbt vilket gjorde att jag kunde åka upp till stan. Efter att ha gått runt ett tag hittade jag ängeln ovan som jag förälskade mig i och köpte. En teburk med samma motiv som min tuggummiburk inhandlades också samt lite nougat. Jag blev kär i två ljushållare också som jag såg förra året med, men bestämde mig för att inte köpa. Just då gick min tanke att jag skulle köpa dom nästa år om de fanns då med - tredje gången gillt. Nu när jag sitter här hemma ångrar jag mig lite. Tänk om jag inte kommer dit nästa år då. Min plan är ju att göra praktik då och eventuellt kanske jag inte är i Örebro på Hindersmässan. Inte genomtänkt. Hmmm. Vill verkligen ha dom där...
När jag kände mig klar tog jag mig i kragen och promenerade hem. Hur skönt som helst! Jag hade kommit fram till att det inte skulle bli något gym idag då jag ogillar att träna sent vilket gjorde att jag bestämde mig för att gå istället för att ta bussen. Jag ångrar inte beslutet för fem öre. En ny sida av Örebro som jag egentligen sett tusen gånger fick jag se. Det är så sjukt intressant när man ser på något man sett så många gånger förut men för första gången verkligen SER. Jag kom fram till att när det blir lite varmare och snön försvinner ska jag ta en dag och vandra runt i Örebro med kameran. Nu är ju jag inte super på att ta kort, men övning ger färdighet som man brukar säga. Idag insåg jag att Örebro verkligen är en väldans fin stad och förtjänar att hamna på några kort i min kamera...

Måste lite kort beskriva en del av min dröm som jag hade natten till idag också. Jag befann mig tillsammans med Real på en middag. Anledningen till att jag var där var för att jag skulle göra någonting för dom. Jag är inte säker, men jag tror det var något med min film. När vi satt dör bestämde sig två av pojkarna att visa sin fina sida och de delade ut choklad till alla. En av dessa pojkar var Higuain. Precis då mitt hjärta var fullt sprack det igen. En tjej som också var där var tydligen hans flickvän och de agerade väldigt nykära mitt framför nästan på mig. Suck. Det blev ju inte lätt för mig sen att nervöst stå och presentera mig på spanska framför alla spelarna sen också. Allas ögon på mig och jag försökte ta mig fram på min spanska. Det gick okej. Sen kom frågestunden. Den första att fråga något var självklart Higuain och jag förstod inte ett ord av vad han sa. Det belv ju inte bättre av att hans perfekta flickvän översatte till ren SVENSKA till mig så jag skulle förstå. Jag tyckte mig höra hån i hennes röst. Hmmm. Just då önskade jag att en fallucka skulle öppnas under mina fötter. Haha ; )

Nu ska jag skicka iväg ett mail till administratören och fråga vart min tenta är. Självklart ska det ju krångla på sista tentan vi gjorde när det nu har krånglat på alla andra. Suuuuuuck. 
Lite manus ska skrivas också. Jag har kommit på lite, bland annat min "Minut 17". Dock måste det hända lite innan den scenen vilket jag inte är helt säker på får plats. Aja, jag får väl testa och se, det går säkert att ändra annars : )

Hoppas alla har en bra fredag : )
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0