A true word

För att orka med plugg en hel dag behöver man pauser och mina pauser handlar för det mesta om att uppdatera mig på Mello-sidan. Jag brukar inte vara något större fan av att läsa krönikor och andra inslag där "experter" uttalar sig och analyserar. Jag börjar nu inse att jag kanske ska göra det. Det kan vara intressant. I min nuvarande pluggpaus läste jag Gustav Dahlanders, som är webbredaktör på Mellons hemsida och tidigare chefredaktör på Poplife, krönika. Den var riktgit intressant och han har väldigt bra poänger. Bland annat skriver han att vi i år hade två låtar i finalen som var Eurovisionbidrag, tidigare år har vi ibland inte haft något. De båda bidragen hamnade på första och andra plats. Så som han jämför bidragen så hade Amazing varit ett säkert kort in i topp 10 då Euphoria kan svika på att den kanske behöver några extra lyssningar innan man inser storheten och i Eurovision har du bara en chans. Dock är Euphoria den absolut största vinstchansen. Han avslutar med att säga att man måste chansa för att vinna. Bra sagt! Om vi så inte ens går till final i Eurovision (vilket jag har svårt att tro blir utgången), så chansade vi för seger och det är väl så mycket bättre än att köra säkert. 

Vill ni läsa krönikan så hittar ni den här

Kan för övrigt meddela att jag förut var lite ledsen för Dannys vägnar. Han ville ju så gärna och hans nummer var ju så bra. Om bara han och Loreen inte varit samma år! På facebook skrev han dock ett inlägg där han skrev att han hade sagt lite för mycket och varit lite för ärlig i intervjuer efter sin besvikelse. Han gratulerade också Loreen och skrev att han trodde hon kunde bära Sverige hela vägen. I den stunden gillade jag honom. Mycket. Den pojken växer i mina ögon. Till min glädje har jag läst att han inte utesluter ännu en medverkan i Melodifestivalen, men att han då inte kommer satsa så här mycket och ha ett så påkostat nummer. Synd, men ändå bra att han vill vara med igen. Om han inte ger upp och fortsätter vara så bra så ska han se att han kommer till Eurovision :)

Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0