From the other side of the room

Jag tog mig upp! Helt sjukt att jag ska ha problem att gå upp så sent. Men men. Jag ska börja med tidigare uppstigningar så jag vänjer mig. En dag är det slut på dom och då gäller det att vara beredd.

Ikväll är det möte med manusverkstan. Jag sitter för fullt med feedback till de i min grupp, speciellt den jag ska ge lite extra till. Det jobbiga är att den jag fått är riktigt bra och inte alls mycket att ha synpunkter på. Typiskt. Fast samtidigt skönt, jag känner mig så hemskt elak när jag skriver en hel hög med saker som behöver utvecklas. När jag själv får mycket gör det absolut ingenting, det är bara bra. Men att ge.. Nej, det är svårare. Man vill ju inte såra någon. Annelie pratade om att hon inte ville vara med där då hon inte kunde lämna ifrån sig det hon skrivit förrän det var klart. Jag kan hålla med henne lite. Det är lite jobbigt att slänga ut något som är lite halvfärdigt. Samtidigt som jag känner att det är toppen att få feedback för att komma framåt och att göra idéen till det bästa den kan vara. Det här med manusverkstan är alltså både på gott och ont. Mest gott. 

Igår på utdelningen av tidningen var vi bara fyra. Tycker det är konstigt att det är så litet engagemang. Vi är ju ändå några och någon mer måste väl haft tid? Hmm. Stackars Emma hade delat ut tidningen hela dagen. Vi andra fick bara ett område två och två som vanligt. Sen mat på det. Gratis. Personligen tyckte jag mest det var skönt att få göra något för Lösnummer. På senaste tiden har det ju mest varit mina krönikor och nu i december kommer det vara biorecensioner. Annars gör jag ju inte så mycket. Mötena ligger så dum tid så det är inte ofta jag hinner gå på dom heller. Kul alltså att jag kan engagera mig lite på annat sätt :)

Tillbaka nu till feedbacken innan det är dags att hämta lite tvätt. Hoppas ni har en fantastisk dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0