Topp 10 Skådespelerskor

Som ni kanske vet vid det här laget så ÄLSKAR jag att göra listor. Nu börjar jag en ny. Listor på mina topp 10 för tillfället. Först ut är skådespelerskor. Det finns så många bra skådespelerskor där ute, men det här är alltså min topp 10 för nu :)

10. Det finns faktiskt en skådespelerska som jag tycker lyser upp svensk film. Tuva Novotny. Jag tycker hon lyser upp den svenska filmen tillräckligt för att ta sig in på min lista! Hon gör ju så förskräckligt många olika rollerna. Ser sjukt mycket fram emot att se henne som någon punkare/rockare i Mammas pojkar.

9. Som ni vet är min favoritserie Once Upon a Time. Att inte ha med någon därifrån vore en synd. Som ni säkert vet så älskar jag Snövit. SÅ, därför kommer hon som spelar Snövit med på listan. Älskar hur hon i verkliga världen är sårbar och inte så tuff, medan hon i fantasivärlden är en av de tuffaste av alla. Bra skådespel. Ginnifer Goodwin.


8. Skådespelerskornas moder. Filmens moder.Maggie Smith. Att inte ha med henne på den här listan vore en synd. Vad skulle filmens värld vara utan henne? Behöver hon en närmare presentation?


7. Efter Maggie Smith kommer ju nästan Emma Thompson i kultförklaring i skådespelerskor. Ingen film utan Emma. 

6. Skådespelerskan som får mig att sätta på en gammal film hemma när jag vill se någon mysig. Annars är jag ju till hundra procent för nya filmer. Ja, en plats på listan är ju given för världens absolut bästa Audrey Hepburn.

5. Nu har det ju blivit några filmer för Julia Roberts och är det någonsin en besvikelse? Älskar henne i Eat, Pray, Love.

4. Jag älskar Harry Potter. ÄLSKAR. Men det är inte därför Emma Watson får sig en plats. Hon får sin plats för jag tycker hon har visat att hon kan vara så mycket mer än bara Hermione. Plus att hon verkar vara en så bra person vid sidan av. 

3. Går det att se en komedi med Sandra Bullock utan att gråta av skratt? Och precis när man ska krönta henne till komediernas drottning så vinner hon en mer än välförtjänt Oscar för sin roll i The Blind Side. Hon kan nog allt. Hon är bara en av de bästa.

2. Denna tjej har verkligen tagit steget ut och blivit riktigt bra. Jag har inte sett henne göra något dåligt ifrån sig. Hon är bara bra på alla sätt och vis. Ja, det hjälpte ju lite att hon är en helt fantastisk Gwen i The Amazing Spider-ManEmma Stone.

1. På första plats, som min absoluta favorit just nu, är ingen mindre än Anne Hathaway. Vad hon än spelar så gör hon det bra. Och sen vågar hon vilket är sjukt inspirerande. Jag läste någonstans att hon väldigt gärna ville leda Oscarsgalan så hon gick helt enkelt och frågade om hon fick göra det. Allt som kunde hända var ju att få ett nej. Hon fick ett ja. Love her

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0