Best day

Gårdagen går utan tvekan upp på tio-i-topp listan över bästa dagarna i mitt liv. Då vi vaknade var det så dåligt väder att vi tvivlade på att dagen skulle bli av alls. Men det blev den. Big time. Vi började med att ta varsitt paraply och vandra till SF-bokhandeln. Blev två filmposters samt två böcker om inspelningen av The Mortal Instruments: City of Bones. Är extremt taggad på den filmen.
Efter det sprack det upp och vi begav oss till Liseberg. Hur kul är det inte där egentligen? Hittade en ny favorit. Kunde inte sluta skratta. Dock upptäckte vi att vi börjar bli gamla. Efter fyra timmar behövde vi gå till matchen, men kände ändå att vi var ganska trötta och inte orkade så mycket mer. Haha. 

Matchen sen då. Liiiite bilder kommer därifrån. Kanske inte världens bästa då de kommer från telefonen. Men men. Kanske kommer finare sedan då Mina fick några riktigt bra. BTW, jag såg sångaren från Dead by April. Visste ju att han var Madridista, men JAG SÅG HONOM. Han gick precis bakom oss. IHP!


Vi fick varsin flagga och en grej man skulle vika och göra ljud med. Jag hade kvar den som den var och tog med hem istället. Haha. Klassisk Emma ;)


Sen fick små barn ställa upp på spelarnas positioner. Roligt var det när alla sprinklers satte igång och alla fick sig en dusch. Haha. Ovan endast målvakten, men lugn bara. De andra blev ganska blöta också. Så kom en minimänniska som hela vallen smälte inför. Såååå söt.


Så började matchen. Real vann med 1-0 och det var helt underbart att ÄNTLIGEN få se dom. Myspys pojkar <3
Bredvid mig satt en gullig unge som trodde sig veta vilka alla spelarna var, men han sa fel på alla utom Ronaldo. Haha. Det sorgliga var att han hela tiden sa att Higuain hade bollen då Isco hade den. Liten tår i ögat, även om jag efter igår är ganska hundra på att Isco kommer bli en ny favorit. Efter Ramos. Kan säga en massa mer, bland annat om Zlatan och hans passningar till Real, men jag låter det vara. Eller hur jag nu vet skillnaden mellan ett Realfan och en Madridista. SÅ arg på vissa människor som inte kan respektera lagets önskningar. MEN, nu lämnar vi det och går vidare.
 

Jag blev lite kär tror jag. I killen med grå tröja som pilen pekar på. Var helt hundra på att jag sett honom förut, men kunde inte placera. Tror han kanske bara var lik någon från Madrid. När han och hans kompisar kom höll alla på att tagga igång och de gick precis framför där vi satt. Hans kompis såg på mig och log. Han såg ut exakt som Jake Gyllenhaal. Sen såg jag hans perfekta kompis med de gudomliga ögonen, som jag som sagt trodde jag sett förut. Under matchen satt jag och sneglade lite. Haha. På vägen ut klättrade de precis bredvid mig över stolarna. Skulle kommit på något för att få uppmärksamhet. Haha. I don't know. Nu har jag bara mina bilder.. ;)

 
 
Det hela slutade med fyrverkerier som var helt fantastiska. De tillsammans med passande musik. Me love. Från nu kommer jag uppskatta låten Dance our tears away på ett helt annat sätt. Ihp.

Som sagt, fantastisk dag. Fortfarande lite skakig. Nu har jag sett mina pojkar. Nu har jag fått uppleva Real på riktigt. Pirr i magen <3<3<3 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0