There's no better way

Nu är jag i Örebro igen. Det var ett väldigt åk fram och tillbaka. Haha. Anledningen är att vi hade första mötet i Manusverkstan igår och då tänkte jag stanna kvar tills på söndag. Kan ju lika gärna vara här som sitta i min lilla lägenhet där borta. You knoooow. Manusverkstan gick för övrigt bra. Känns som att det kommer vara en ganska bra grupp i år. Många bra idéer som jag tror kan utvecklas till något riktigt bra. Fick också väldigt bra feedback på mitt synopsis samt ett förslag på en ändring som jag blev väldigt pepp på. Dock ser det ut som att det börjar röra sig mot skräck och det är ju inte alls meningen. Ni som verkligen känner mig vet att jag och skräck inte går ihop på något sätt. Samtidigt som det kanske av den anledningen skulle kunna vara kul att skriva just den genren. Verkligen utmana sig själv. Som Elin sa, om jag lyckas med att skriva ett skräckmanus ska jag vara stolt med tanke på att jag STARKT ogillar genren. Vi får se hur det utvecklas. 

Igår hade jag ju också ett redovisningsseminarium. Fick lite panik när vi delades in i grupper och jag fick den läraren som någon vecka innan konstaterat att detta är en heltidsutbildning där man ska kunna närvara när en person sa att hon inte kunde vara med på ett moment för att hon skulle jobba. Jag skulle ju behöva gå efter halva seminariet liksom. Till min glädje var han dock jättesnäll och det gick bra. Jag fick börja presentera helt enkelt. Presentationen gick över förväntan. Läraren tyckte att det var en väldigt intressant spaning jag gjort och att de absolut var något jag borde gå vidare med och forska om i mitt examensarbete. Nu är jag alltså kluven. Vill så gärna göra en bokadaption av mitt första manus. Men samtidigt.. om jag vill doktorera så måste jag forska. Men vill jag doktorera? Vill jag inte hellre skriva en bok? GAH! Känner verkligen att jag behöver inspirationsveckan som börjar på måndag. 

Ikväll blir det troligtvis bio. Familjetrippen ska ses och kanske blir det en recension på den. Vet att en del i kassan blir lite sura när man kommer sista recensionsdagen. Vi får se helt enkelt.

Hoppas ni har en bra fredag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0