Oscars 2014: Nomineringar


Idag hölls presentationen av Oscarsnomineringarna. Tyckte det så ut som man trott. Blev dock glatt överraskad av att Philomena fick så pass många nomineringar. Dumma Mej 2 och Frost fanns med på listan över bästa animerade också vilket gillas starkt. Tre nomineringar till The Hobbit: The Desolation of Smaug, men inte för bästa originallåt för I see fire som jag hoppats på. Lite tråkigt. Dock fanns Let it go från Frost med. Någonting bra. En annan grej jag gillar är att The Lone Ranger som fått en massa kritik och sägs ha floppat totalt ändå skrapat ihop några nomineringar. Eftersom jag tyckte den var riktigt bra så välkomnar jag de nomineringarna. 

Som vanligt finns det en massa filmer jag tyckte förtjänade några nomineringar, men som inte finns att hitta på listan. Bland annat About Time som är en av de bästa filmer jag sett. Men men, det är som det brukar. Nu är det att vänta ända till 2 mars innan galan hålls. Även om jag till viss del inte gillar de här galorna då jag tycker det är konstigt att filmerna som går hem mest hos publiken inte blir nominerade så tycker jag om att titta. Vem vet, en dag kanske jag växer i min filmvetarroll och tycker det är utmärkta val de gör. Haha. 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0