Something you said

Nej, nu är det dags att komma tillbaka. Två veckor får vara nog av bloggpaus. Kanske ska börja med att förklara den där pausen? Det främst som orsakade den var kanske att min mamma blev sjuk och fick diabetes. Det var ganska illa, så illa att de sa att om hon inte kommit in precis då hade hon snart kommit in till sjukhuset i koma och då kunde det ha slutat illa. Nu har hon dock lyckats få ner sitt blodsockervärde jättebra så det är mycket bättre. Nu slipper hon iaf insulin och behöver bara äta tabletter. Den andra saken som gjorde att jag behövde en paus är för att jag har haft stora problem med mitt mastersprojekt. Eller kanske inte projektet i sig, utan mer med handledare. Nu har jag iaf bokat in ett möte med Kosta (programansvariga) där vi ska prata lite om hur vi ska lösa detta. Eventuellt är en av handledarna med då. Hoppas jag kan stå på mig då bara. Vill inte gå med på något som sedan kommer visa sig bli jättejobbigt. Håll tummarna!

Vet inte om det hänt så mycket de senaste två veckorna. I måndags var vi på förhandsvisning av Divergent och även om jag ifrågasatte en del saker som hände så gillade jag den. Vill som vanligt se om! Idag var jag på en visning av en lägenhet i Rosta. Den är helt perfekt, förutom att ingen vill bära upp möbler till fjärde våningen utan hiss. Haha. Jag var ensam på visningen, men vet inte om det betyder att jag kommer få den om jag vill eller inte. Jag skulle gärna ta den, men är lite osäker på ekonomin. Om ni var tvugna att välja mellan att ha en egen lägenhet eller ha lite extra pengar i månaden (och kunna leva) - vilket skulle ni då välja? Jag behöver hjälp!

PUH! Skönt att vara tillbaka. Att hålla inne på saker har inte varit bra. Hoppas ni haft det bra!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0