When you wake me up

Jag tror vi har en vinnare när det kommer till mitt masterprojekt. Igår fick jag nämligen en sån lust att bara skrota alltihop. Känns ju ändå inte som att vi kommer hitta en bra lösning. Då såg jag nyheten om filmatiseringen av Fantastiska vidunder, som utspelar sig i samma värld som Harry Potter, kommer bli en trilogi. Det i kombination med den stora utställningen i sommar och Harry Potter helgen de kommer ha i Norrköping 11-13 april (om någon vill gå så säg till för jag är SJUKT taggad) insåg jag att jag vill göra något om just Harry Potter. Trots allt har de ju i min klass fått för sig att jag älskar Harry Potter. Vilket jag i och försig gör. SÅ, jag slog ihop min gamla plan med Harry Potter, något Gabriel ställde sig positiv till. Så nu ser det ut som att det tillslut landar i en D-uppsats om adaptionen som gjorts från böcker till film av Harry Potter. Känner mig extremt taggad. Så ja, är väl bara att skriva om den där projektansökan igen och sedan dyka ner i böcker om adaption och Harry Potter antar jag. Let's go!

Jag är också extremt sugen på att bara sitta ner och skriva på min bok. Detta med tanke på det fruktansvärda som hänt inom fotbollen här i Sverige. Om många hade en ganska taskig bild om hur fotbollsfans, eller huliganer, är så är den säkerligen förstärkt nu. Så tråkigt att en man ska behöva mista livet för att han hade fel färg på tröjan. Samtidigt som det här är något som behöver ta tags i tycker jag det också är viktigt att visa att alla fotbollsfans inte är så. Något som historian i det jag skriver lite handlar om. Som en man på aftonbladet skrev - det är inte fotbollens fel, det är männens. Dessa män är inte riktiga fotbollsfans. Riktiga fans respekterar sporten och andra supportrar. 

Nu ska jag lyssna på en radioessä inför morgondagens seminarium. Hoppas ni har en fin dag!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0