Eurovision 2014: Final

Dagen är kommen. Som jag längtat! Dagen som varje år är nästan lika förväntansfull för mig som julafton är för de mindre. Det är final i Eurovision!

 
Om ni hängt med lite i snacket så vet ni kanske att Sanna just nu ligger i topp i oddsen och är en av storfavoriterna att ta hem det hela. Men alla är ense om att det inte kommer vara någon lätt match och det finns flera som utmanar. Bland annat ligger Österrike, Armenien, Holland och Ungern väldigt bra till. Det här är på förhand den mest spännande finalen på länge. 

Något att ha i åtanke när det röstat också är att Eurovision nästa år firar 60 år. Vill man verkligen att Europas favorit musikfestival som dessutom är en stor gayfest ska fira i Ryssland eller Armenien som anses vara mest antigay i Europa? Ur den aspekten är Sverige ett bra alternativ som anses vara en av de mest öppna. Samtidigt som Österrike med sin Conchita Wurst står för just att man kan vara vem man är utan att dömas för det. Som sagt, det kommer bli en spännande kväll för alla fans med många faktorer som kommer spela in när poängen ska delas ut!

Självklart ska ni få mina favoriter också. Just nu tycker jag bäst om Sverige (självklart!), Spanien, Tyskland, Storbritannien, Italien, Finland, Norge, Grekland och Malta. Yesbox, det är några stycken. Tycker dock att Österrike, Holland och Armenien är riktigt bra också och de kommer utan tvekan vara med i slutstriden. Och Ungern. GAAH! Haha.

Hoppas nu ni får en trevlig kväll!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0