I'll trade all my tomorrows for just one yesterday

Jag tänkte skriva ett inlägg om mina dagar i Linköping/Norrköping, men jag kan knappt hitta orden som kan beskriva vad jag just varit med om. Som kan beskriva de helt fantastiska människorna jag fått ha i min omgivning och det fantastiska jag fått jobba med. Hur beskriver man en känsla av tillhörighet som man aldrig känt förut och att man hela tiden kunnat vara sig själv? Hur beskriver man att man fått jobba pass på 12 timmar, men de känts som en timme när man gått runt och satt upp alla dessa helt fantastiska grejerna? Hur beskriver man en extremt trötthet och ont i fötterna så man knappt kan gå i skor, men samtidigt nästan ligger ner och gråter för att det är slut? Det går inte. Så istället skriver jag bara att jag har haft det så underbart bra och om jag kunde skulle jag göra detta jämt. Vilken enorm ära det är att ha fått chansen att vara en del av detta. 

Nu är jag tillbaka i Örebro igen och idag blev det en dag på kontoret. Sån skillnad i sysslor att det inte är klokt. Tänk att gå från att packa upp dödsrelikerna (ja, de som faktiskt användes i filmen!) till att scanna in papper i ett bygglovsärende. Idag blev det lite extra mycket att göra också då vi bara var två i administrationen, men det funkade. Nu har jag också betalat räkningar och det börjar bli dags att skriva på mitt manus. Egentligen har vi deadline idag, men med arbetstiderna i Norrköping har jag inte hunnit så långt. Lämnar in imorgon istället och ser hur mycket jag har då. 

Hoppas ni haft det bra i helgen!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0