We were almost beautiful

Nu orkar jag inte skriva ett helt eget inlägg om Eurovision så ni får lite kort uppdatering här. Skiter ni fullständigt i Eurovision så kan ni hoppa direkt till nästa stycke. Så. Vad tyckte jag då om resultatet? Jag undrar helt ärligt om det kunnat bli ett bättre resultat? Visst att Conchita inte vann på en bra låt, men budskapet hon/han står för är så starkt och i tiden att det nästan behövdes. Och Sverige kom på en tredje plats. Som Björkman säger - en väldigt vacker tredje plats. Vi är trots med i den lilla grupp som kom högst upp och fick över 200 poäng. Efter Sanna är det ett litet hopp till Armenien som kom på fjärde plats. Alltså ett helt perfekt resultat. 

Igår firade vi mormor och morfars bröllopsdag med lite hämtmat. Egentligen firade de 2 maj, men pga andra saker så firade vi igår istället. Alltid trevligt. Jag tog med det som blev kvar av den Eurovisiontårta/sockerkaka jag bakade till morfar och sen fick jag inte med den hem igen. Han tyckte den var så god att när jag sa att jag skulle ta med den tillbaka så blev han jätteledsen. Därför fick han behålla den. Haha. 

Idag har jag pluggat, pluggat och pluggat. Dock har jag lyckats komma framåt ganska bra. Tummen upp till det. Dock känner jag mig inte alls sugen på att plugga ett helt år till plus jobba hela sommaren. Just nu ångrar jag att jag inte sa när de frågade om jag kunde jobba att jag bara kunde jobba halvtid. Äsch, jag får ju pengar så jag ska sluta klaga. Annars idag har jag hittat en grej jag verklige, verkligen, verkligen vill göra. Typ jättemycket! Det handlar om en språkresa till London alterntivt New York eller Los Angeles, men helst London. Det är ingen vanlig språkresa utan man går ett program på 9 månader. I detta program lär man sig mer avancerad engelska samtidigt som man läser inriktade kurser på Media & Art. Två inriktningar man kan välja är film och fotografi. Låter så sjukt roligt. Dock kostar det en hel del. Kanske får åka ett par veckor till Madrid istället och plugga mer spanska ;) Eller så börjar sparandet nu kanske, om jag har tur, kan jag åka om typ 10 år. Haha. 

Hoppas nu ni har en bra dag alla!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0