I don't want you to cry

...but if you do I'm going to be there for you

Fredagmorgon och en liten stund av poesi. En liten chokladboll och en cola på hälls med pluggande och lite prat med Agnes. En stund av Linné och grekiska morfem. Lite mat och ännu en halv cola med flickor små. En matte lektion som började med en sång om pokershoes och en tro att vi var lite fulla. En dag. Ett liv. En tid.

Ja, nu sitter jag här och försöker skriva ett litet inlägg om dagens händelser. En sak som är sann är att datorer kan vara väldigt jobbiga samtidigt som de kan vara det absolut bästa i världen. Man kan få veta saker som att man nu kan vinna biljetter till El Clasico om man handlar för 35 euro samtidigt som man kan få veta att Higuain och Ronaldo är den bästa duon Real haft på typ tjugo år och är en av de bästa i världen, att det också står att Higuain är second i tabellen över de bästa målgörarna i ligan är inte det värsta jag varit med om.

En liten känsla att jag vill att det ska vara Eurovision Song Contest nu har smygit sig på mig också. Planerna på att göra en header innför ESC har också gott runt i mitt huvud. En plan kommer snart göras upp och så får vi se hur jag gör. 

Kollar in världens sorgligaste avsnitt av ett program. Två föräldrar har två döttrar, två tvillingar som båda har leukemi och endast en av dem kan få blod från deras nyfödda lillebror. Endast en av dem kan fortsätta leva. Hur orkar man?? Hur orkar man välja?? Hur orkar man leva med sitt val?? Tur har jag som inte behöver göra det valet, och jag hoppas att jag aldrig heller kommer till ett vädslut där ett sådant beslut är nödvändigt.

Nu återstår bara det sista på detta inlägg, ett enkelt och rakt
Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: martina

jag såg programmet! så hemskt ju.. :(

2010-03-19 @ 20:00:48
URL: http://mrponny.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0