I said I was alright

but my hearts in a million pieces...

Okej..så länge funkade hela mitt lägga ner bloggen snack, haha ;) nä, men mitt humör är liiiite bättre idag och jag känner att bloggen kan vara bra att ha ibland..typ som när man måste få skriva av sig och sånt. Så, jag förklarar härmed bloggen öppen igen...eller nåt :)

Igår hade jag den första "riktiga" föreläsningen om (neo)formalism. kul. nej, men allvarligt..kul. Jag lärde mig faktiskt en del. Sen kollade vi på "Låt den rätte komma in" och jag fattade inte hur fn den kunde bli så uppskattad i utlandet! Men sen idag så hade vi en lab och analyserade filmen utifrån neoformalismen och olika delar som man titta på och nu fattar jag den precis! Skuuuumt. Den är ju typ jätte bra gjord och väldigt genomtänkt. Som min grupp pekade ut så är det bara lite roligt att bilden utlandet måste få av Sverige är väldigt mörk och trist, haha :D
Sen började jag och mina gruppmedlemmar lite på våran inlämningsuppgift och vi bestämde att vi skulle jobba om filem "Upp" ;) Var bara att försöka hitta den och köpa hem den. Medans jag gick runt på stan (och såg att chokladbutiken snart öppnar!!) och försökte leta efter filmen så kom jag på vad jag ska göra om mina planer på att försöka bli filmregissör failar; Jag ska öppna en filmaffär!! :D:D:D Det är ju helt löjligt nu att man måste gå in i andra affärer och hoppas på att dom ska ha just den filmen jag vill ha..eller? Nä, en filmaffär som det finns typ musikaffärer och bokaffärer ska vi allt försöka ordna i framtiden ;)

Sen igår så gick jag ju nästan in i...okej, jag gick åt ett håll och han gick åt det andra och vi möttes men var aldrig i närheten av varandra.. en viss kille som gillar ösk och har stått och skrikit och som inte är så bläää ;) Grejen är bara att så fort jag tänker på honom så tänker jag bara på Steve Howey som spelar Van i "Reba", höhö..lite konstigt jag vet, men det är så det är :)

Ikväll kommer ägarna till en av våra "uppfödningar" hit eftersom de ska tävla fälttävlan i Karslund hela helgen, lite trevligt att se hur hon mår, hästen som vi en gång hittade ute i leran i hagen :) fina minnen..typ ;P
Sen imorgon när resten av familjen hämtar dennas bror (Schplutt) så stannar jag till hos Mina och kollar när Spanien spelar EM-kval :) GO ESPAÑA!! :D:D:D

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0