Storm

Att vänta tar minuter. Minuter som annars kunde läggas på annat. Just nu väntar jag på besked om min manuskurs. Jag vill ju så gärna komma in och jag vill ju så gärna läsa den. En del av mig säger dock att nog är bra om jag inte kommer in. Hur ska jag orka 45hp. 37.5hp funkade utmärkt för det var två helt olika kurser, en där jag fick fördjupa mig i film och en mer praktiskt där teater och produktionen av denna stod i fokus. Om jag kommer in på manuskursen är det två ändå ganska lika kurser. Tänk om jag inte alls känner att det är min grej!? Den andra delen av mig säger att jag mer än något annat vill komma in för det är ju verkligen manus jag vill testa att hålla på med. Det spelar väl ingen roll att jag då läser två liknande kurser för det kommer med all säkerhet vara hur roligt som helst. Problem! Hur väljer man vilken sida som ska få ta över. Och om jag inte kommer in på manus, ska då verkligen läsa både Ljudteknik och Teater? GOSH! Att det ska vara så svårt att leva ibland. Egentligen har ju detta absolut ingen betydelse, om jag inte läser något av dessa kurser nu så har jag ju alltid resten av livet på mig att göra det...

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0