You can't take that away from me

Mums kaka! Mamma bakade igår och jag tog med en bit ner till mormor och morfar och fikade med dem på förmiddagen. Så mumsig så ojojoj. Efter det var det en klippning på morfar beställd. Fortsatte sen med att ge hästarna mat, hänga upp tvätt och städa vardagsrummet. Min uppgift denna vecka är tydligen att städa huset för att mamma ska vara borta så mycket. Trevlans...eller? Äsch, jag stoppar hörlurar i öronen så funkar det ;)

Som jag sa så ska mamma vara borta mycket den här veckan. Idag var det något möte och imorgon ska tjejen som har Java hoppträna så då ska mamma självklart åka och kolla (och alltså överlåta städningen åt mig!!). På fredag ska hon åka med morfar till sjukhuset och sen åka och handla. Jag ska självklart också med och kör först på en klippning, vilket verkligen behövs!! Dock blir det nog bara toppar för jag tror jag gillar mitt långa hår. Vet dock inte riktigt hur det blir med luggen.. Aja, fortsätter med att hjälpa till med handlingen. Sen ska mamma åka ner med vår granne och hämta Hilda eftersom Ia inte kan köra henne själv och vår granne inte ville åka själv, vilket är förståeligt då han just opererats för cancer. Jag blir då själv hemma ett bra tag och får agera hundvakt och matlagerska. Får se vad de beställer för mat. Typiskt dock att det är just på fredag, för Agnes ska tydligen ha lite födelsedagsfirande och det hade varit helt toppen att åka dit! Tycker jag ser flickorna på tok för sällan! Men men, livet är som det är och det är bara att luta sig tillbaka och följa med. 

Igår tog jag tjuren vid hornen och beställde lite böcker inför skolan börjar. Bajsapa vad dyrt det är! Vart ska alla pengar komma från? En bra fråga som jag absolut inte har något svar på. Nervositeten börjar infinna sig lite också. Jag känner ju liksom inte en kotte som ska läsa mina kurser! suck suck. Men det brukar ju lösa sig och det ska ändå, som sagt, bli sjukt kul att komma igång igen och den här gången få läsa några (som jag tror) riktigt roliga kurser. Kan det bli bättre? 

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0