Somebody needs you tonight

Kollade lite i nya Lösnummer och såg en liten fin grejjjj. Tydligen har det kommit upp på förslag att alla som tar ut sin examen på universitetet innan denna fyllt 23 ska slippa betala tillbaka sitt studielån! Det betyder att jag skulle kunna ta min examen plus läsa två extra terminer utan att behöva betala tillbaka ett öre. GULD! Men ja, det här var vad jag förstod bara ett förslag som skulle kunna förbättra arbetsmaknaden eller nåt. Finns ju dock en lite spricka i förslaget. De som går lite längre utbildningar, till exempel läkare eller lärare, som ligger på uppåt 5,5 år inte har nån chans att ta sin examen innan de fyllt 23 och därmed inte heller har någon chans att slippe återbetalningen. MEN, det drabbar ju inte mig så jag hoppas fortfarande förslaget blir verklighet :D Vore för skönt alltså..

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0