Look into my eyes and I'll own you

Dörren öppnas en bit bort och jag slutar genast upp med det jag gör för att lyssna. Fotstegen rör sig bortåt. Jag börjar med det jag höll på med igen. Fotsteg igen. De rör sig hitåt. Jag väntar tyst. De svänger av en bit innan min dörr. Återigen kan jag fortsätta med det jag gör. Det helt oviktiga jag gör. Det helt ojobb relaterade jag gör. Helt väntandes på att få något att göra. Tittar ut genom fönstret. Solen har sakta smugit sig fram bakom de stora regnmolnen från imorse. Attans! Jag skulle inte ha tagit kavajen på mig, nu kommer det bli jätte varmt. Drar en djup suck. Ska jag dra fram kursboken och plugga lite? Funderar ett tag och kommer tillslut fram till att pluggandet kan vänta ett litet tag, jag har ju trots allt inte fått ett datum för uppsamlingstentan ännu...

Efter en snabb titt på mitt konto igår kunde jag konstatera att kommun lagt in min lön, men gjort den otillgänglig för mig tills den 27:e. Känns lite knäppt tycker jag! Men, jag fick i alla fall ett glatt besked. Drygt en tusenlapp mer än jag räknat med får jag, vilket betydet en liten ökning i min sparkassa. GÖTT! Har suttit och försökt räknat ut hur mycket jag ska spara och hur mycket som kommer gå åt till räkningar samt hur mycket jag kommer få kvar till att köpa vad jag vill för. Har också börjat lite smått göra upp en plan på vad som skulle sitta fint att handla in. En skrivbok med svarta ark på Bokia för 299 har hittats och känns ganska akut att köpa in. Lite nya kläder från Ellos skulle inte sitta helt fel heller. Sen tog pengarna slut...Haha, nä men nästan. Det skulle inte vara helt fel att vara rik ändå! ;)
Kollade runt lite efter lägenheter i Madrid också och hittade en sida där de har hus till salu. Riktigt fina hus också. De flesta låg i El Rosario...Skulle inte vara helt fel att göra en flytt dit inte. Uppskriven på min "I Framtiden" lista :)

I helgen gjorde jag och mamma tapas från den bok jag fick i present av Agnes och Martina. Super gott blev det och ska helt klart göras om. Nästa gång ska vi läsa receptet i förväg och inte stå jätte hungriga och läsa "Låt svalna i 2 timmar". Fick inviga fritösen också och det belv lite skumt då det skulle hällas i jätte mycket olja och en flaska inte räckte långt. Aja, det gick det med, men de blev nog inte riktigt som de skulle ;) haha

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0