I want your love to lift me of the ground


Jag fattar inte hur kameran på datorn kan ta så snygga bilder!! (ja...jag är ironisk!) Varför är den så konstig för? : (

Nu har jag kommit lite längre på hemtentan, skönt att det går framåt liksom. Fasiken vad jag kommer få sitta i helgen och kötta igenom den här. GAAAAH! Jag bestämde att jag skulle skriva två sidor om varje "del", men min del om franska nya vågen blev en och en halv...inte bra. Turis så har jag lite kvar från Cousins bok som jag kan ta med, men det känns som att jag bara rabblar det han skrivit... Är lite orolig också för jag har en sida där det nästan enbart kommer från en bok som inte är kurslitteratur och Christo (min lärare) sa att vi inte skulle använda oss så mycket av andra böcker för att det blev så svårtbedömt då. Uppsssssss! Men aja...den boken jag tagit från har han själv sagt är en bok som filmstudenter som verkligen är inne i film inte kommer undan och att vår klass typ är de enda som inte har den på kurslistan. Turis för mig då som redan läst ett år och redan använt mig av den ; ) 

Jag har börjat kolla också lite inför min årliga decemberlista. Ni vet, där jag lägger upp klipp från året som gått som på något sätt symboliserar det jag varit med om. Förut har det bara varit klipp med låtar jag gillat, men nu har jag ändrat så det är klipp som på något sätt säger något om mitt år. Det drar liksom ihop sig... Aja, har ganska många klipp kvar, men sen har ju inte november börjat än så det är ju lugnt ; ) Blir nog intressant det här..

Tillbaka till hemtentan nu då, nästa steg är den amerikanska filmens estetiska strömningar under 1960- och 70-talet. Det ni!!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0