An inspiration



Bildkälla

Jag känner att jag börjat göra lite inlägg om vad som inspirerar mig eller vad som ger mig motivation (vad är skillnaden på dem två?). Det kan ju inte skada, då kan man återgå till de inläggen den där dagen som man helt saknar inspiration eller motivation. GULD!

Det som inspirerar mig idag, eller egentligen varje dag, är Elsa Billgren. Jag tycker hennes sätt att vara och se på saker är helt fantastisk. Att läsa hennes blogg varje dag sätter en lite extra guldkant på vardagen. Jag vill också ha ett sånt liv, det verkar vara fantastiskt... Förutom att hon jobbar med kläder som är ett område jag inte är så hemma i. Och förutom att hon äääälskar retro och second hand medan jag äääälskar modernt. Haha. Trots att vi kanske är helt olika, med tanke på att hon inte ens äger ett par byxor och jag har det nästan jämt, så är det vissa saker som jag är otroligt glad över att hon säger för att jag tänker likadant. Som exempelvis det här med att ställa sig på vågen. Det är något jag inte gillar, för vad spelar det egentligen för roll? Inte mår jag väl bättre av att veta det? Förut trodde jag att jag var dum som tänkte så, men sen skrev Elsa att hon tycker likadant. Att siffror är just bara det, siffror. Det bestämmer inte om man mår bra eller inte. Jag gillar som sagt Elsa. Jag är glad att hon skötte hemsidan för Melodifestivalen förra året så jag såg att hon fanns. Synd att hon inte fortsatte med Mellon, för i år var hemsidan verkligen inte lika bra. Det var ju knappt något backstage med artisterna i veckan. Tråkigt. 

Om ni vill se mer av Elsa så är hon en av de som fixar i Äntligen Hemma :)
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0