Ålandsresa

Nu är jag hemma i lägenheten igen. Känner att det har varit en bra dag ute i världen. Haha, eller nåt. Tekniskt sett så kan jag nu säga att jag varit i Finland. Mitt ute i havet där så ändrade min telefon tid och jag fick ett finskt telefonbolag. Det som gör att man har varit i ett annat land ;) Lite bilder blev det som kommer här:



Efter ca 3½ timme på bussen var vi framme vid terminalen där morfar tog sig en kopp kaffe medan vi väntade på båten. Vi fick också våra biljetter och kunde lugnt och fint sedan gå på båten.



På båten sen fick vi buffé. Mums. Alla pensionärer var så glada och tog kort. De som satt bredvid oss var de som fixade med resan och jag kan säga att det var inte långa stunder de satt kvar vid bordet och åt. De gick nämligen runt och skålade med alla och hade sig. Höhö



Efter maten gick vi och satte oss vid ett bord där vi kunde se ut genom fönstret...



En del spelade Bingo, men vi hann inte till denna omgången. Istället fick vi sitta och lyssna.



Vi kom fram till Åland. Där gick några av, men vårt sällskap var kvar eftersom båten snabbt skulle vända och vi bege oss tillbaka hem.



På vägen hem var det nytt bingospel och denna gången hann vi vara med. Dock fick jag kryssa på båda brickorna för morfar trodde jag skulle ha bättre tur. Haha. Vi vann dock inget...



Efter det handlade vi lite i tax-freen och sedan blev det dans. De som inte dansade satt och drack drinkar eller något annat med alkohol. Haha. En av pensionärerna konstaterade att det var bra att hon inte skulle köra hem. Haha. Jag kunde inte hjälpa att slås av tanken att en gång om året åker blivande studenter ut på en kryssning där de dansar, dricker och har allmänt roligt. Detta är ungefär samma sak, bara att det är pensionärer (det var nämligen nästan uteslutande pensionärer ombord denna resa) och de verkar åka ganska ofta. Dessa resor går ju varje dag och det verkade som att några som var ombord åkte nästan en gång i veckan. Nu vet ni vad pensionärer gör om dagarna. Samma sak som vi unga gör en gång om året (eller en gång i livet...). Haha

Jag hade som sagt en trevlig dag och jag tror morfar är glad nu i några dagar iaf. Det var lite sorgligt dock att se hur ledsen han var att han inte kunde dansa. Han som älskar att dansa! Dock tog han igen det på den avslutande allsången där han tog i och vinkade med armarna. Haha, så söt! Om det blir några fler gånger återstår att se. Jag är inte helt emot det. Dessutom fick jag en stor kartong Dumle av morfar vilket jag ju självklart inte tackar nej till ;)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0