Oh father, I'd like to leave you alone

Nu kanske det ska gå. Gå att få mig nöjd med mitt manus. Tänkte sätta igång antingen nu senare ikväll eller imorgon med redigeringen. Nu är det sista som gäller här så nu ska det banne mig bli bra. Oliver tyckte tydligen att det ändå förbättrats från förra gången vilket jag tackar för. Då är det ju ganska bekräftat att det är mig det är fel på. Min perfektionistiska sida. Dock har jag kommit på att anledningen att jag inte tycker att manuset berör kan vara för jag inte haft en inspirationslåt. Jag har ju haft min låt med Timbuktu feat. Movits, men den har ju inte riktigt funnit känslan jag vill förmedla utan bara varit "slutspurten". Efter kvällens seminarium har jag dick hittat den! Eller en låt som passar så SJUKT perfekt till en av relationerna i mitt manus. Det var den första jag lyssnade på när jag begav mig hemåt och förundrades över hur exakt den passade in. Som den var skriven för denna relation. Det ger mig hopp. Kände mig lite töntig när jag gick där och fick världens smile när jag kom på det. Haha
Låten är For the Love of a Daughter med Demi Lovato. Om ni är sugna på att lyssna på den så hittar ni den på Spotify här. Känns så väldans bra nu!

Något som känns mindre bra är att jag missar gästföreläsningen på tisdag nästa vecka samt den filmvisning som hör till. Jag måste åka på måndagkväll så jag är ute och kan åka med morfar tidigt på tisdagen. Ja, jag ska följa med morfar. En morfar/Emma dag. Kommer bli supermysigt, jag och alla pensionärer liksom! Haha. Dock är jag som sagt lite ledsen över föreläsningen. Tänkte höra med Johanna om hon kunde ta lite anteckningar åt mig, det ska nog inte vara helt omöjligt. Jag får överleva helt enkelt. Kan inte säga nej till morfar när jag vet hur gärna han vill åka. När jag dessutom också vet att han tycker det är tråkigt att jag inte är där hemma längre. Det svider lite i hjärtat. Mamma sa dessutom att han måste blivit riktigt glad när jag sa att jag kunde följa med honom. Tydligen hade han pratat om det imorse, att mamma skulle be mig ringa honom trots att vi igår kom överrens om att jag skulle göra det. Aw <3

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0