Du som tog mitt hjärta

Ni vet den där känslan när man hör en låt och plötsligt hugger det till. I hjärtat. I magen. Man har hört låten så väldigt många gånger förut, men kanske aldrig riktigt förstått vad den egentligen betyder. Känslan. Så plötsligt gör man det. Plötsligt är det som hela världen bara ändras. Låten är något annat. Det är rösten från hjärtat som säger de ord man inte vågar säga själv. Den känslan. Och så vill man bara att hela världen ska veta. Att just den person som först dyker upp i hjärnan ska veta. Den som egentligen orsakat det där hugget i hjärtat. I magen. Låten behöver inte ens passa in till hundra procent. Det räcker med en liten textrad så förstår man. Så vet man. Allt som varit oklart blir plötsligt så tydligt. Och så vill man bara glömma. Blunda och bara glömma. 

Den som tar ett hjärta borde veta vad som sker
när man säljer sin lögn för att bota sin ensamhet
 
Du som tog mitt hjärta, 
ge tillbaks det helt och rent
Och jag hatar att jag älskar dig så att jag nästan kvävs
Här i min ensamhet

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0