A Room with a View

Jag bestämde mig för att ta en sovmorgon imorse (nej, jag har INTE sovit till nu!) och hjälp vad skönt det var. På senaste tiden har klockan varit ställd ganska ofta. Nu på morgonen har jag hunnit fylla i tider inför mitt extrajobb mellan 13e och 20e december. Kommer bli stressigt, men som jag sagt förut så är lite extrapengar alltid välkommet. 

Men igår då? Jo, jag tycker det gick bra. Kändes bra. Jag är lite i känslan att det inte spelar så stor roll om jag får praktiken eller inte. Om jag får den vore ju det verkligen en dröm! Vill ju verkligen jobba med Melodifestivalen på något sätt och jag tror jag kan lära mig fantastiskt mycket. Blir det ett nej kommer jag dock inte hänga läpp för det. Då kan jag fokusera på mitt manus och gå producentverkstan och se om det kan vara något för mig. Vore superkul verkligen. Jobbigt att flera saker jag vill göra ligger samtidigt. Haha. Äsch, det är dumt att klaga!
Kan för övrigt berätta att jag kände mig extremt duktig när det kom till att ta mig till och från SVT. Jag hittade min buss och på vägen hem behövde jag inte ens fråga hur jag skulle betala för det hade jag minsann redan räknat ut. Stolt tjej. När jag gick längs den där gatan jag alltid går på när jag är i Stockholm, för rädd att gå vilse för att gå någon annanstans, så kom jag på att jag aldrig kommer bli någon Stockholmstjej. Dock när jag åkte buss och fick se mer av staden kom jag på att det inte är så tokigt där uppe iaf. Om jag ger det en chans så.. Eller ja. Haha. Kommer nog alltid vara en Örebroare innerst inne ändå.

Ikväll är det bio som gäller. Blondie. Innan dess tänkte jag sätta mig på caféet intill bion och plugga lite, Behövs, speciellt eftersom lite timmar går bort med jobbet. Först ska jag dock se om jag kan få något i magen. Vet inte varför, men jag har inte alls varit någon frukostmänniska på sistone. Inte matmänniska heller för den delen.. Hmm. Jag ska ta och fixa klart och skicka in till Lösnummer också. Lika bra att få det gjort så kan Emma börja redan idag om hon vill det. Blir mycket texter att läsa imorgon annars. 

Jag vågar inte titta ut, men jag hoppas ni överlever vädret jag hört inte är så mysigt och har en fin dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0