An everlasting piece of art



Orginalbild på Melodifestivalens hemsida

Jag måste väl kommentera lite om gårdagens fest? Jag blev så förvånad över resultatet att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag blev också så sjukt glad över resultatet att jag satt och skakade i flera minuter efter. Haha. Hur GULD blev det väl inte? Svenska folket gjorde sitt jobb. Jag känner lite att det är helt okej att skicka de två kanske minst bra till Andra chansen då de skickade de två absolut bästa till finalen. Bra röstat! Redan nu pratas det om att Loreen kan ta hem hela Eurovision med sin låt. Ute i Europa är de också sjukt imponerade av Loreen. Personligen säger jag bara en sak; Danny, om du ska ta hem det här får du bjuda på något som är tio gånger bättre än In the club, för Loreen satte ribban högt. Fanns det något med hela framträdandet att inte älska? Gåshud. Hennes framträdande fick mig verkligen att inse vad det är jag älskar mest med Melodifestivalen; showerna och framträdandena! Jag skulle vilja påstå att ett riktigt bra scenframträdande slår allt i denna värld. Jag älskart!

Sedan måste jag ju nämna ena mellanakten - den där programledarna tog till toner. Först och främst tycker jag de skötte sig riktigt bra. En bra trio som passade ihop. Sen blev jag förvånad över att Helena men främst Gina kunde sjunga så bra ändå. Och låten då? Haha, ja jag älskar ju Edward som varit med och skrivit texten. Vad ska man säga? "Missa vår final och du är psykiskt instabil" - mja här går vi ett steg längre ; ) Jag tycker dock det var bra för de poängterade det jag tycker folk som säger att de hatar Melodifestivalen missar - variationen. Idag kan du se allt från Sean Banan till Afro-Dite till Dead by April i en och samma deltävling. Det är ingen schlager längre där allt är glitter och paljetter. Här finns det något för alla. Synd bara att folk inte vill förstå det. 

Jag kan skriva hela dagen och få inlägget hur långt som helst, men jag tycker inte det behövs. Haha. Det blir så mycket Melodifestivalen här på bloggen ändå ; )

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0