På förhand 3



Kommer ni ihåg att jag sa att det denna vecka inte skulle bli de två jag ville till finalen eftersom jag fått som jag velat två veckor i rad nu? Det kommer ju troligtvis inte hända. Haha. Anledningen är att jag inte kan välja. Det finns ingen som på sina 60 sekunder har varit klockren. Dock tyckte jag inte det förra veckan heller och se så fantastiskt bra de var sen. Hmm.

Om jag nu måste välja så skulle jag kanske säga Molly Sandén och Love Generation. Mollys låt att jämförts med Empty Room och det är ju inte direkt dåligt. Love Generation är... ja, Love Generation. Haha. De har verkligen jobbat på sitt bidrag i år. Dock kommer man ju inte ifrån att Mattias har sin egen status och Youngblood har Kempe i ryggen. Youngblood har dock delar i sin låt direkt taget från Manboy vilket för mig ger minus, dessutom sitter inte sången helt och fullt. Får se på lördag. Andreas Johnson är ju Melloartist snart ut i fingertopparna. Icke att räkna bort. Dock har ju stora Melloartister och stora artister i övrigt fallit som käglor de två första veckorna. 
Sedan har vi tre som jag inte tror lika hårt på. Maria BenHajji är webbjokern och sjunger fint och har sjukt mycket ljus på scenen (vilket är ascoolt!), men räcker det verkligen? Carolina Wallin Perez orkade jag inte lyssna igenom hela för jag tröttnade ganska snabbt. Det känns inte som en som tar sig vidare. Men kanske. Andra chansen? Mja, vi får se. Sen är det ju det bidrag som blivit mest omtalat, Björn Ranelid och Sara Li. Känns ju som en given Andra Chansen om man ser till tidigare veckor. Eller ska de slå sig ut och ta sig till finalen? 

Frågor många och jag känner inte att jag har så mycket svar. Vi får se om min dom låter annorlunda mañana. Idag låter den dock Molly Sandén och Love Generation. Hmm, vet inte hur nöjd jag är med det, men skit samma. Nu får det vara så...

Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0