First day of school

Ja, inte riktigt kanske. Det är ju faktiskt fjärde terminen jag påbörjar nu. Dock tror jag att det är obligatoriskt med de där fjärilarna i magen då det är första dagen. Det är ju trots allt ny kurs och många nya ansikten. Skönt att ha några gamlingar med dock. Föreläsningen idag tog cirkus en timme och sedan fick vi gå. Värt? Jag känner inte direkt att hon tillförde något som vi inte kunde läsa oss till i kursguiden. Men men. På onsdag är det seminarie som gäller och tydligen kommer det framöver inte bli så slappt som jag först trodde. Man ska aldrig tro att det blir slappt bara för det kanppt står några lektioner på schemat. Av det Agneta berättade så skulle vi behöva de där 40 timmarna i veckan. En massa olika beställningar kommer vi tydligen få av henne som vi sedan ska lösa två och två. Nu är det väl skönt att vara två, men det hade ju varit ännu bättre om man fick vara ensam och kan göra uppgifterna när man känner för det. Hmmm. Hoppas dock på att man kan vara med någon som tänker ungefär som jag. Det stora problemet är väl bara att vi ska vara med en nya nästan varje gång. GAAH! Aja, det får väl lösa sig. 
En sak sa dock Agneta som inte lät så fel. I delkurs tre är det meningen att vi ska få en beställning av en riktig beställare (och hon sa faktiskt att det kunde vara en musikvideo!!) och just nu tycker de att vi ska få betalt då det kommer vara mycket arbete vi lägger ner. Det vore ju inte helt fel. DOck tvivlar jag på att det kommer bli så, men man kan ju alltid hålla en extra tumme ; )

Nu ska jag strax tillbaka till universitetet för manuskursen. Oliver sa att vi inte behövde komma då det är en introduktion till våren bara. Dock skulle han gå igenom celtex och jag känner att jag kan behöva den genomgången. Dock gick jag ju hem efter första föreläsningen för jag bestämde mig för att jag behövde lite pluggtid. Ovärt kanske att gå fram och tillbaka. Dock tycker jag det är lite mysigt att gå där själv med mina lurar i öronen och några riktigt bra låtar. Helt okej. 

Nu blir det fortsatt plugg och kanske något att stoppa i magen så jag orkar med ännu en föreläsning. Hoppas ni haft/har en bra måndag alla!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0