Waiting for a story

Nu har jag börjat skriva på manuset. Att få se min berättelse i manusform är helt sjukt. Haha, jag har vant mig nu vid att det är ett treatment. Nu börjar det se ut som alla de manus vi har fått läst under hösten i båda kurserna. Nu när dialogen kommer in blir det lättare att koppla ihop saker. GULD! Dock satt jag och strök scener jag ville plocka bort för att lägga in nya som passar nya strukturen. Det blev inte mycket kvar och jag har noll koll på exakt vad som ska läggas in istället. Det är ju lovande ; ) Just nu är jag lite sugen på att skriva om det till en musikal. Haha, men det skulle aldrig gå! Nej, det är en drama/komedi och inget annat. Dumma Glee som får mig i stämning för musikal : P

Jag skulle tvätta lite förut. När allt var klart och jag skulle gå ut ur tvättstugan möttes jag av en äldre utländsk dam. Från ingenstans frågade hon mig om jag hade tändstickor på mig. Nej, svarade jag då jag inte brukar gå runt med tändstickor, speciellt inte då jag går till tvättstugan. Hon forsatte och frågade om jag hade tändstickor i min lägenhet. Lite läskigt att människan skulle följa med mig till lägenheten, men jag bestämde mig för att agera god granne och gav henne en tändare då jag ändå hade en över. Hon stod snällt utanför och försökte förklara i vilken lägenhet de bodde. Haha. Dock funderar jag lite över varför hon bodde här, och varför hon sa "vi". Man får väl vara max 30 och måste bo ensam för att få bo här? Jag kan ju bara anta att hon var här och hälsade på sin son/dotter. Aja, inte ska jag vara den som ifrågasätter. Hon fick sin tändare och jag hoppas de fick en bra kväll : )

BTW, har ni sett örebroarna i Gladiatorerna? De är helt okej måste jag säga, hoppas den som vinner tar sig vidare.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0