Like a pyramid

Idag får man läsa inlägg efter inlägg på fb om hur folk kommit in på kurser och program. Jag tänker inte skriva där. Jag kör twitter och blogg istället. Haha. Aja, självklart kom jag in på MKV C inriktning film, eftersom jag sökt inom programmet hade jag ju förtur. Inget konstigt. Utöver den kom jag in på kursen "Att skriva om film: Filmkritik och filmjournalistik" samt "Ljudteknik I". Vet ej om jag ska tacka ja. Nu har jag ju kommit fram till vad jag ska skicka in till manusverkstan och tänk om jag nu skulle komma in där. Då kommer jag nog inte orka så mycket mer. C-uppsats och manus + Lösnummer och Filmklubben. Kan bli nog. Men jag vill verkligen läsa den med filmjournalistik. Kunna se hur mina texter i Lösnummer utvecklas. Nu kanske jag inte kommer få äran att fortsätta som biorecensent, men jag ska ju skriva krönikor. Man vet ju aldrig. Jag har iaf skickat iväg ett mail till en som stod på sidan och frågat lite om vad den är för något och hur mycket man måste lägga ner. Kanske ska tacka ja ändå. Hur stor är chansen att just min idé blir utvald till manusverkstan liksom? Hmmmmmm

Även idag flög förbi. Kan det vara så att jag börjar hitta min plats på kontoret och det är därför? Att det känns mer bekvämt och "hemma"? Kanske. Jag älskar iaf mina kära kollegor. Att sitta här och skriva allt roligt jag hör på rasterna skulle fylla upp hela bloggen, så jag avböjer. Ibland är det ganska skönt att man är ganska tystlåten för oj vad man hör saker. Älskar att lyssna! Haha. De funderade ett tag på vart jag trodde jag kommit - de hade som förslag "Lek & Buslandet" samt ett dagis. Det kanske säger vilken nivå det är på rasterna ;) Höhö.

Imorgon får vi se om jag åker med ut till landet efter jobbet eller om det blir stan nu. Det är ju det där födelsefirandet som lockar ut lite. Meeeeen, vi får se ;)

Hoppas alla haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0