Hunger Games



Nu har jag sett den. Första delen i triologin som liknats med Twilight. Egentligen var den precis motsatsen till Twilight, men det de menar är nog att den är liknande i fans. Personligen tyckte jag denna var mycket bättre än Twilight, det kändes liksom som om denna hade en grundligare och bättre backstory och mening. Karaktärerna var lite frågetecken ibland, men även dem bättre än de i Twilight. Efter att ha läst film nu i snart två år har jag ju behövt blundat för alla brister som faktiskt finns i Twiligt. En av dem är de platta karaktärerna. I Hunger Games är de också lite platta enligt min mening, men de har ändå lite mer djup och är lite mer intressanta. 

Själva idén tycker jag är genealisk. Det är lite som den där skräckfilmen som jag har hört om från Mina där ett gäng ungdomar sätts ut för att döda varandra. Same thing. Här tvingas de tävla mot varandra och den som vinner är den enda som överlever. Det är scen där ungdomar totalt slaktar andra ungdomar. Obehagligt. Men det är också det som gör den intressant. Också hur de olika ungdomarna ställer sig till tävlingen de tvingats in i. 

Den är i stort övertygande, men den fallar på några små grejer. Vill ni veta mer så kommer min recension upp på Lösnummer inom kort. Jag berättar självklart när den ligger uppe :)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0