A tiger trapped inside a cage

Dags att hoppa i säng snart kanske? Seminarium 9.15 imorse, hur ska jag orka upp? Haha, jag vet det är inte så farligt, men när man har sovmorgon nästan varje dag vänjer man sig så lätt. Dessutom är jag svår att få upp ur sängen på morgonen. Punkt. 
Imorgon (eller det blir ju idag) är det som sagt seminarium. Vi ska ha Åsa istället för Agneta. Iihh. Åsa är lite hårdare. Dessutom har hon lagt upp denna veckas uppgift och den är ganska mycket hårdare än de varit tidigare. Nästan så jag blir lite nervös. Hoppas det går bra ändå. Borde göra det. Ja, det gör det. Positivt tänkande. På kvällen sen spelar Real på en kanal jag kan se YEAY! Dock är det Grey's samtidigt och jag vet inte vad jag ska göra. Buhu. Aja, mamma kanske får spela in eller nåt. Matchen ska ses! Eventuellt blir det hemma hos Mina, men vi får se. Jag måste skriva klart manuset också och kanske är helt slut efter det. Haha. Som sagt, vi får se.

Idag har det varit manus fullt ut. Eller först tog jag en promenad och mötte Peter Flack! Han och frugan var ute på promenad de också med hunden. Haha, jag hade ingen aning om att de bodde här omkring. Men men, alltid lika kul med nya upptäckter ;)
I manusväg har jag nu fått ihop en timme, alltså 60 sidor. Jag vet, enligt min planering borde jag skrivit mer, men det är så sjukt svårt. Minsta lilla distraktion också så faller allt och jag blev lite distraherad. Musik och något på TV går bra, men det är andra saker som kan distrahera. Ska inte gå närmare in på det nu, men det är jobbigt när man är stressad att tappa den fokus man hade. End of story. Jag har skrivit ner lite scener som jag känner att jag vill fylla ut med och de borde räcka för att kunna skicka in det sen. Det är långt ifrån perfekt, men det är alltid skönt med lite tankar så jag vet vilket håll jag ska gå för att fixa till det så det känns bra i magen. Muy Bien. 

BTW, en av de serier jag har valt att följa, Happy Endings, som för övrigt är riktigt bra och kan rekommenderas, hade idag en Jonas-replik. Ni vet, sådan där härliga repliker som syftar på JB som man blir så glad över. De funkar alltid. Vart blev det av min replik i mitt manus? Hmmm. Anyway, repliken löd: "You look like a Jonas uncle" och syftade på en kille som fått en permanent då han sov. Haha. Skönt gäng. Jag vill också ha ett kompisgäng som det. Inget kan bryta deras vänskap. De är som en egen lite familj. Myyyyyys.

Nej, sova var det väl?
Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0