Always something that I've done

Varje måndag känns det som att man jobbar hårt för att komma upp för en backe. Inte förrän torsdag börjar backen luta nedför igen. Lite som jag skrev i min sommarkrönika till Lösnummer om ett läsår. Att man trampar i uppförsbacke hela hösten och sedan börjar det luta nedåt på våren. Exakt samma sak med veckorna. Kanske är små uppförsbackar längst vägen. 

När jag kollade på blackboard på de uppgifter som är kvar så är det inte ens hälften. Så skönt att sen inte behöva skriva ett manus i veckan och tillsammans med en annan så man inte kan välja själv när man ska jobba. Efter de här uppgifterna ska vi ju få en stor av en riktig beställare och troligtvis jobba själva. Kanske får jobba två, men då lär man ju få välja vem man ska jobba med. Det kommer vi ha längre tid på oss med. Jag gillar längre tid. Blir så stressad av deadlines. 

Just nu har jag hunnit med att träna lite (som jag sagt förut, var är träningsmotivationen?), handlat en smula, lagt upp veckouppgiften på blackboard samt ringt min chef till i sommar. Jag hatar att prata i telefon. Haha, och jag förstår aldrig om en människa vill säga någonting mer eller om det är meningen att jag ska säga något. Mail är bättre. Jag gillar mail. Haha. Iaf så skulle hon skriva något förslag på tider jag ska jobba. Det ser ut som det blir 11-15 juni samt 9 juli - 31 augusti. Ganska nice. Om det blir så hoppas jag inte arbetsuppgifterna tar slut som förra gången då jag bara fick sitta på fb hela dagarna för att fördriva tiden. Visst är det kanske nice att bara slappa, men jag har ju mycket hellre något att göra. Annars kan jag lika gärna vara hemma. Punkt.

Just nu måste jag städa, diska, ge repons på två arbeten, söka resa till filmklubben och jobba lite med mitt långfilmsmanus. Enligt mina planer tänkte jag gå och sätta mig på typ Hälls imorgon och bara köra på med manus. Klarar inte att skriva manus instängd i lägenheten. Så sjukt svårt. Det var lättare att skriva ute på landet så vi får se om jag åker ut dit i helgen, tar långpromenad i skogen, skriver manus och kollar finalen i Mellon. Låter som mys! Men så länge är det ett café i stan som gäller. Har funderat på biblioteket också, men det känns så tyst där. Eventuellt kanske det blir universitetet, men samtidigt tror jag att jag får mer inspiration på stan. Om någon kan rekommendera ett ställe eller bara vill hälsa på mig under mitt skrivande (kommer ändå inte klara av att sitta och bara skriva hela dagen) så hojta bara till :)

Back to woooork
Goodnight and Goodbye 

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag kanske kan hälsa på dig imorn! :D Fast det beror på hur länge du kommer sitta dääär? Jag slutar klockan 15..

2012-03-05 @ 18:13:56
URL: http://mrponny.blogg.se/
Postat av: Emma

Oh, trevlans! Tror jag sitter efter det, du kan ju höra av dig när du slutat om du fortfarande vill komma :)

2012-03-05 @ 20:10:26
URL: http://rockpophiphop.blogg.se/
Postat av: Martina

Ja, det kan jag göra :)))

2012-03-05 @ 20:45:27
URL: http://mrponny.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0