Something about everything

Det känns som att jag måste skriva lite mer Melloinlägg såhär inför finalen imorgon. Något "På förhand" får ni inte, det är alldeles för svårt att tippa. Jag håller Loreen som en personlig favorit, samtidigt som jag vill skicka Danny för att han vill det så sjukt mycket samt tror att David Lindgren kan skrälla till ordentligt och ta hem hela festivalen. Men som sagt, jag vill inte göra någon tippning så vi låter det stanna där. 

Annars i Melloland är det sjukdom som hänger över deltagarna. Ulrik Munther har tydligen haft halsproblem och i en intervju jag såg med Danny såg det ut som att han borde ligga nedkrypen under täcke i ett släckt rum. Stackarn. Dessutom sa han att hans hals kändes som han svalt en 5 kilos säck med kattsand. Under repet tyckte han ändå att han lyckades prestera bättre än i Malmö så det är ju alltid ett plus. Loreen har jag inte härt något mer om, men jag hoppas hon kan må lite bättre nu. 
Tänk vad slitet det måste vara att vara artist. Trots sjukdomen måste de köra på som vanligt. The show must go on. Grymma är dom iaf. 

Har också sett att Saade kommer få mer utrymme när han lämnar över sångfågeln än tidigare vinnare. Han kommer stå på scen och köra ett litet medley. Okej tycker jag, men när de sen säger att de måste ge honom utrymme för att han gav Sverige en så bra placering OCH Saade sedan säger att om han ska göra entré så ska det vara show så lyfter jag lite på ögonbrynet. Han ska fasiken komma in och lämna sångfågeln på det sätt de alltid gjort utan att säga att han måste ha mer plats för att göra det. Okej att de ger honom plats, men var är ödmjukheten? Han skulle vara KUNG Saade för mig om han kunde visa lite ödmjukhet. Lär dig av Danny. Precis efter idol tycker jag att han tappat ödmjukheten också, men idag har han hittat den igen. Vi är inte skyldiga Saade något bara för den bra placeringen, det var hans skyldighet att göra så bra han bara kunde för att vi skickade honom. Nej. Vissa formuleringar gör att vattnet rinner över ibland, speciellt när det gäller Mellon. 

Nu har ni hört lite allt möjligt, lite ris och lite ros (?). Höhö
Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0