You're no longer breathing

Jag känner att jag vill skriva ett inlägg fritt från Mellon, men har kanske inte så mycket intressant att skriva. Här kommer det iaf.

I helgen har jag som sagt varit hemma på landet. Alltid trevligt att komma hem till familjen och den plats där större delen av mitt liv tagit plats. Det har blivit en liten tripp ner till stallet, klippning av morfar som blivit väldigt långhårig då han tydligen inte låter någon annan klippa honom, skrivning av manus, träffat mormors nya katt samt en promenad med min kära Max. Lite sorgligt var det att träffa min katt, Skrållan, bara. Hon har blivit otroligt smal som följd av att hon knappt äter något. Tydligen ser hon inte så fin ut i munnen. Problemet är att hon är pigg och precis som vanligt utöver det. Mamma skulle troligtvis ringa en vetrinär som en bekant rekommenderat. Vi vill ju inte ta bort henne, men samtidigt kan hon ju inte tyna bort. Nu äter hon lite fisk när man gör det till små bitar och matar henne. Pluttan. Kommer bli sjukt ledsen om vi tvingas ta bort henne. Hon har ju liksom funnits hos oss nästan hela mitt liv och i x-antal år nu har vi ju räknat henne som min då hon på något sätt dragits till mig. Men men, hon har ju nått en ålder på 19 år vilket jag hört är en ganska hög ålder på en katt...

Idag kom jag hem ganska tidigt på förmiddagen. Resten av dagen har ägnats åt att skriva manus och jag har även hunnit kolla på Pans labyrint i bakgrunden. Mer om den i ett kommande inlägg. Manuset börjar iaf forma sig och det går framåt. Nu börjar jag tröttna lite för jag har hållt på nästan hela dagen. Jag har ju 2 hela dagar på mig till innan det ska in. 
Just nu käkar jag scones som jag bakade för mycket av så jag nu är sjukt mätt och tittar på Melodifestivalen. Det går i repris nu och det känns lite som lördagkväll. Ska bli kul att se det jag missade igår. 

Kan så här på slutet varna om att det KANSKE kommer ett lite nördigt inlägg om Ramos inom en snar framtid också. Har nämligen gjort en upptäckt som får mig att hoppa lite smått upp och ner ;)

Goodnight and Goodbye 

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0