Like I remember

Det här är helt sjukt. Det är extremt kallt ute så jag sitter här och fryser efter att ha kommit hem för en liten stund sen. Tanken på att de stänger av varmvattnet och värmen hela dagen imorgon vill jag knappt ens tänka på. Usch. Hur ska man inte frysa ihjäl då liksom?

I övrigt är min hjärna fullproppad och avstängd. Mår inte på topp för tillfället. Det blir helt klart en tidig kväll. Försöka välja ett uppsats ämne ska jag göra bara och sen blir det nog banne mig sängen. Vill vara lite bättre med imorgon när jag har handledning klockan 9..

Nu till vad som är. Jag fick Åsa som handledare. Yeay! Nu är jag glad. Tror det kommer bli toppen. Vi fick berätta vad vi ville skriva om på föreläsningen idag och jag lade fram mitt förslag på filmmusik. Det lät som hon tyckte det var helt okej, hon hade inga synpunkter på att jag kanske skulle fundera på något annat för ämnet inte gick att skriva om. Däremot kom det en fråga som fick mig att tänka till. Hon frågade varför jag ville skriva om det när jag läst båda manuskurserna och är inne på det. EHHH!!?? Ja.. jag älskar filmmusik och har inte haft något kurs som jag kunnat läsa? Det som fick mig att börja fundera var att jag kanske borde skriva något som är mer dramaturgiskt. Min idé är att göra en jämförelse av första och fjärde Spiderman filmerna som båda baseras på samma berättelse, men är helt olika uppbyggda. Det vore intressant. Har varit på biblioteket och lånat lite böcker som jag ska skumma i lite innan jag somnar och se om jag kan välja. Filmmusik eller dramaturgi? Vad tycker ni? Haha.

Åh, just det. Jag skippade ledarkursen. Fanns inte en chans att mitt huvud skulle palla det. Tråkigt, men men.

Hoppas ni haft en bra dag!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0