Take over

Åh, jag känner mig... elak? Jag får verkligen panik när jag inte har koll på saker och måste planera tusen år innan någonting händer. Nu under hösten är vi ju som alltid fem biorecensenter på Lösnummer och jag kände att det kanske vore bra att bestämma från början vilka som tar vilka filmer så vi slipper fundera under terminen. Det har varit lite konstigt lite tidigare där jag fått maila och fråga om någon tagit en film för jag helt enkelt inte riktigt haft koll. Därför tog jag tag i det och har försökt göra en lista och dela upp när flera har velat ha samma film (vilket bara har varit mellan två filmer). De andra har inte verkat bry sig utan bara följt med på mitt spår. Det är ju bra. Men för någon dag sedan svarade en med att säga "Absolut Emma, ....". Det lät ju inte alls negativt eller något sånt, men då kom jag på mig själv. Tänk om alla tycker jag tar över och bara delar in allt och ... GAAH! Jag vet inte. De kanske kommer hata mig nu och bilda en pakt mot mig. Klaga hos Emma och säga att jag inte borde få vara biorecensent. Vad vet jag? Jag måste försöka kontrollera mina konstigheter bättre. Jag vill ju absolut inte ta över, bara ha lite koll. 

Hemtentan är typ klar. Det här med källor är banne mig inte kul. Nu hade jag varit extremt duktig och verkligen skrivit ut vilka sidor jag tagit saker ifrån, men sen handlar det ju om att skriva rätt både i texthänvisningen och källhänvisningen längst bak. Sen kommer det här med filmer. Om jag skrivit ut filmens svenska namn i texten, ska det vara det som står längst bak eller ska orginaltiteln stå där? Hjälp! Jag tror dock jag fått till det någotlunda nu. Jag är ganska hundra på att en komplettering kommer ändå så det kanske inte är något jag behöver oroa mig för extremt mycket nu. Jag hoppas det bara blir komplettering, det brukar tydligen vara så. Hemtentor brukar jag fixa, men någon gång ska väl vara första gången med kompletering på en sån också. Nu ska jag bara våga lägga upp den på blackboard. Haha. GOSH! Alla dessa i-landsproblem. 

Resten av fredagen ska jag ha det bäst med lugn och ro tänkte jag. Film, vad annars? Och lite handling. Hoppas ni också har det bäst!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0