The love you breathe

Ja, jag sitter inne med halsduk. Det var väl på tisdag värmen skulle försvinna? Just nu börjar jag fundera. Känns som den är borta och elementet är inte särskilt varmt heller. Blir det inte bättre får jag väl sätta på mitt element jag tagit hemifrån eller ringa ÖBO. Burrrr.

Det känns som jag har klagat en hel del här på bloggen på senaste tiden. Ursäkta för det! Hoppas ni vet, annars gör ni det nu, att jag klagar och tycker lite mer synd om mig själv än det verkligen är ;)
Nu ska jag vara positiv iaf. Jag blev lite glad av handledningen med Åsa. Det första hon sa när hon läste det jag skickat in var att hon tyckte jag jobbat på väldigt bra och kommit ganska långt på väg. Att få höra det var mer än skönt. Jag som trodde jag missförstått och låg jätte mycket efter då jag inte fått böcker och kände att jag inte hade hittat så mycket litteratur. Enligt Åsa hade jag dock gjort bra urval och ringat in det som var viktigast för min studie och att de böcker jag skrivit upp verkade vara super för det jag ska göra. Humöret på topp efter det alltså. Jag passade på också att verkligen fråga om hur allt ska vara upplagt så vi gick igenom det. Kändes fantastiskt att få lite klarspråk i det. Nu behöver jag förhoppningsvis inte gå runt och tänka att jag missförstått och inte gjort som man ska. Kort och gott: GULD!

Att kolla igenom praktikrapporter gav dock inget. Nästan alla hade läst PR eller retorik och praktiserat på någon form av reklambyrå eller som informatörer. Det är ju inte alls det jag vill göra. Dock blev jag taggad på att börja skicka ut till olika tidningar. Det finns ju tidningar som riktar in sig på just film och nöje. Vore ju guld att få vara där. Eller på NA. Haha. Om ni har några förslag på tidningar eller ställen där de vill ha någon som helst recenserar eller skriver artiklar inom film eller nöja så säg gärna till. Alla tips tas hjärtligt emot. 

Nu ska jag kolla igenom synopsisen en extra gång innan jag skickar den till de andra. Sen ska jag nog kolla igen lite serier. Har jag sagt att jag nu tack vare Martina kan se igen? Hon hittade en annan sida som funkar på samma sätt så nu kan jag se. Seriöst. Vad skulle jag göra utan den människan? Haha ;)

Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: Martina

Haha, aw! :D

2012-10-19 @ 16:50:43
URL: http://mrponny.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0