Through good and bad times


Då kommer vi till Real och allt som hänt. De spelar just nu och det verkar som (jag kan ju inte se, men har fått den informationen) Ramos är på plan. Det känns bra. Vad har hänt då? Jag har inte riktigt förstått, men så här har jag fattade det. Ramos fick sitta på bänken en match och efter det började spekulationerna. Ramos och Mou skulle vara oense och Ramos vara petad från laget. Ett byta av lag skulle vara uppe på bordet. I senaste matchen fick han sitta på bänken första halvan och byttes i andra halvan in istället för Özil. Ramos bar då Özils tröja under sin egen. Självklart fortsatte ryktena. Att Ramos står upp mot Mou och så vidare. Ramos hävdar dock att han inte alls har några planer på att byta lag och vet att han måste förtjäna sin plats i laget precis som alla andra när det finns så många bra. 

Alla Realfans, som jag har uppfattat det, är inte oroliga. Det är ganska känt att Ramos är trogen Realspelare och inte kommer lämna klubben på ett bra tag. Jag, hur som, är ändå lite orolig. Kan inte hjälpa det. Har ett rykte skapats av pressen kan jag inte hjälpa att ha det i bakhuvudet. Det hjälper inte att Ramos helt lugnt står och säger att allt är bra och att Mou är den bästa tränaren för honom. Om han lämnar... Om jag höll på att gå under när jag trodde Higuain skulle lämna, tänk då hur det skulle vara om Ramos gjorde det. Åh. Nej, jag får helt enkelt lita på honom!

Dock är det ju något i laget just nu som inte är på topp. De senaste, förutom sista, ligamatcherna har varit allt annat än bra. De ligger just nu på plats 6. Jag hoppas allt som behöver lösas gör det snart så killarna kan klättra och det fort. Sista ligamatchen slutade ju bra där de vann ganska stort. Fortsätt så!

Nu håller jag tummarna för kvällens Champions League. Hala Madrid!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0