Räkna ner - listan

Nu snor jag en lista från Elsa igen. Eftersom jag inte hunnit med så mycket under dagen har jag dock tagit bort något steg och lagt till något. Ändrat lite har jag gjort också. Haha. Min version helt enkelt. Here we go!


10 älsklingslåtar
Maybe - Emeli Sandé
Someone like you - Adele
Counting stars - OneRepublic
Demons - Imagine Dragons
Halo - Beyoncé
Jueves - La Oreja De Van Gogh
Do we even matter - Loreen
When they come for me - Linkin Park
Unwritten - Natasha Bedingfield
Try - P!nk

9 saker jag älskar och varför
Real Madrid - för att jag blir alltid så himla mycket gladare av att se dom spela. De är mitt ljus i mörkret.
Choklad - finns det något godare? Både att dricka och äta.
Melodifestivalen/Eurovision - För man där får vara precis som man är. Om man vill ställa sig i den mest konstiga outfit så är det helt okej. Eurovision är ju även ett sätt för Europa att enas i form av musik.
Dans - för att man kan sluta tänka och bara försvinna i musiken. Bästa träningsformen som finns!
Ligga i sängen med hörlurar i öronen - för att försvinna in i musikens värld och kunna fantisera om allt mellan himmel och jord.
Bio - för att film ska upplevas på stor duk med andra. Är så fantastiskt att se hur ens omgivning kan påverka hur man uppfattar en film. Och så älskar jag känslan av bio. 
Skriva - eftersom jag har så svårt med att prata med folk och säger vad jag egentligen känner är att skriva ett sätt att få ut det ändå. Och finns det något bättre än se resultatet av arbetet?
Konserter - att uppleva musik live gör ofta allting lite bättre. Känslan av kärlek man får efteråt är helt fantastisk. Ett plus också att man oftast upplever konserten tillsammans med någon man tycker om.
Mina vänner och familj - för att det faktiskt finns några där ute som står ut med mig precis som jag är och respekterar det. PUSS!

8 ord som beskriver mig.
Lugn, konstig, Madridista, skribent, Melodifestival/Eurovision, Spanien, musiknörd, svensk

7 drömmar/saker jag vill göra
Skriva en bok
Se min egen film på bio
Äga en egen biograf alternativt ett café med filmtema
Åka taxi i New York
Hyra en lägenhet i Madrid och bo helt själv i ett par veckor
Se en match med Real Madrid live på Bernabeu
Gå på röda mattan på Oscarsgalan

6 dofter
Vanilj, kaffe, regn, sommarkvällar, nybakat, kanel

5 hemska minnen
- Då vi fick avliva Bellman, min första häst. Allting bara rasade samman.
- Då jag fick ett sammanbrott och bara grät och skrek hela tiden. Bestämde mig för att lägga undan uppsatsen över jul.
- Då vi avlivade Ewans, min tredje häst, och det kändes som att ingen annan brydde sig.
- Då jag inte klarade körkortsprovet första gången efter att jag haft en hel vår av tentor som jag fått göra om. 
- Då morfar låg på sjukhus och de sa att han troligtvis inte skulle överleva. Så glad att han mot alla odds fick en chans till. 

4 personer jag ser upp till och varför
Elsa Billgren - Hon vågar vara sig själv och inser att hon är fin precis som hon är, även om hon inte ser ut som en supermodell.
Ryan Tedder - Jag har stor respekt för människor som verkligen kan det de gör. Ryan är helt fantastisk på att skriva låtar som berör och hans röst är helt fantastisk. Önskar att jag kan vara lika bra på det jag gör en dag.
Anne Hathaway - för hon vågar! Hon ville leda Oscarsgalan så hon frågade om hon kunde få göra det. Hon ville ha rollen som Emma i En dag så efter sin audition som gick sådär skickade hon en lista på låtar som sa varför hon så gärna ville spela Emma. Man måste våga för att lyckas.
Min mamma - Sjuk och med lite pengar har hon uppfostrat mig och min syster och alltid satt oss i första hand. Skulle aldrig klara att vara så stark. 

3 saker jag aldrig gjort
- Varit på modevisning
- Snattat
- Vunnit på lotto

2 hemligheter
- Egentligen tycker jag det är otroligt intressant med fina kläder och skulle gärna vilja bli klädesdesigner. Jag klarar inte av att missa ett avsnitt av Project Runway.
- Min allra högsta dröm är att bli artist och stå på scen. Jag har till och med bestämt namn på min skiva.

1 sommarminne
Då jag och Mina stod på torget Callao i Madrid och såg hur bussen med de spanska landslagspelarna åkte förbi. Utan att det bara var i mina drömmar fick jag se favoriten i ögonen. Sedan sprang vi så fort vi kunde genom folkvimlet ner mot Cibeles och firade med resten av spanjorerna. Det sjöngs och dansades och livet var som allra, allra bäst.

Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: Martina

Åh. Fin lista och fina svar! :) Kanske ska göra min egen lilla lista ;)

Svar: Aw, ja kör på!! Mer listor åt folket ;)
Emma

2013-04-04 @ 11:37:55
URL: http://mrponny.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0