Blogglista

Denna blogglista kommer från Elsas blogg. Tyckte den verkade kul så nu gör jag den också medan jag kollar på Oscarsgalan.

Hur länge har du bloggat?
Sedan 19 maj 2008. Känns som en hel evighet sen dess!!

Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Mja, jag tror jag trodde de flesta bloggar var modebloggar och därför inte var något för mig. När sen Agnes hade en blogg och Martina skaffade en upptäckte jag att jag kanske också kunde ha en. Voila! Här är jag nu, bloggar om det mesta men väldigt sällan om  mode ;)

Vilken var den första blogg du förälskade dig i?
Alltså.. svår fråga!! Jag läste ju i princip vara Agnes och Martinas bloggar väldigt länge. Dock var Elsas blogg den första jag verkligen gillade där jag inte kände den som bloggade och med det även fortsatte läsa. Älskar fortfarande hennes blogg och den förgyller dagarna lite extra!

Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?
HJÄLP!! Får man radera? Haha. Jag skämms aningen mycket för hur mitt språk var på den tiden. Samtidigt är det ganska kul att läsa för att inse hur mycket man faktiskt utvecklats. Kul att jag skrev mer av mina egna låttexter på den tiden också. Nu håller jag dom för mig själv och skriver ner andras istället. Kanske ska skriva mer av dom så ni får läsa?

Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Ehm.. cirka fem. Nej, jag är ingen större bloggläsare. Speciellt inte eftersom det i princip endast är en av dessa bloggar som inte skrivs av en jag känner ;)

Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Skulle nog säga att de allra flesta är dagboksbloggar. 

Nämn en bloggare som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Ingen jag kan komma på!! Kanske en kopmis som bloggar mycket om mode. Det är ju väldigt inte jag!


Nämn en bloggare som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Men vad svårt!!! Alla andra kanske? Haha

Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?
De bryr sig nog inte så mycket! Iaf inte om vi pratar närmaste som i familjen. Tror inte att det är någon i familjen som läser min blogg.. Kanske att Ia kikar in någon gång ibland. Om du ser detta så HEJ HEJ!! :D

Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Det har jag aldrig frågat! Tror det... Om någon inte håller med så får ni väl kommentera det så jag vet ;)

Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
I början hade jag nog ingen gräns, men jag har byggt upp en lite efter hand. Exempelvis har jag satt som gräns att inte blogga när jag är riktigt ledsen för då blir inläggen så personliga och inte alltid så roliga att läsa för andra.  Ibland är den svår att hålla, men då försöker jag ta bort inläggen i efterhand. 

Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Mode. För att jag helt enkelt inte kan något om ämnet och tycker därför att jag kanske bör hålla mig utanför. Vad mer? Hmmm. Jag gör aldrig några videobloggar. Helt enkelt för att jag dels har svårt att se mig själv på film, men kanske främst för att jag är så oteknisk att jag inte kan redigera. Haha

I vilken utstreckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Inte så mycket tror jag. Jag bloggar mest för jag upptäckt att det är extremt skönt att skriva av sig om saker. Det är lättare att lämna det bakom sig då. 

Tror du att en kan lära känna en person genom att läsa hens blogg?
Till viss del kanske, men riktigt nära tror jag inte man kan lära känna en person. Det kommer ju alltid vara något som personen i fråga valt att inte skriva om. En del bloggar ju som någon annan så jag tror att man måste lära känna personen genom att träffa denna. Best way! Dock tror jag att man absolut kan känna att man känner någon genom att läsa dennes blogg..

Har du träffat folk irl efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Nope! De flesta har jag träffat INNAN jag läst deras blogg.

Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Kanske? Beror väl på..

Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivit till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?
Nej, jag är nog inte en tillräckligt stor bloggare för att få negativa kommentarer. Om jag skulle få några så skulle jag troligtvis bli ganska sårad. Jag tar ganska lätt till mig saker och går och grubblar på..

Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?
Kommer inte på något just nu, men jag får väl säga som man brukar: man ska inte ångra någonting för det har ändå tagit en dit man är nu. Punkt.

Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Alltså, finns väl inte så många. Ibland hinner jag inte med, men det är inte en så extremt big deal kanske. För mig är bloggen mer som en dagbok som mina vänner kan ta del av. Det är också där jag kan få utlopp för mina lite mer nördigheter. Muy Bien!

Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Jaaaaa, det tror jag! Haha

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0