Step Up


Efter rekommendation av Agnes kunde jag inte säga nej då Ia frågade om vi skulle se Step Up. Tydligen hade hon den på DVD utan att yttra det till mig. Nu är den sedd iaf och den var ganska bra inspiration till mitt manus. Min plan är att släppa lite på allt drama och lägga mer fokus på dansen. 

Vad tyckte jag då? Jo, den var helt klart sevärd. Kan inte hjälpa att jag gillade Lucy och Miles bäst. Med det sagt så var ju inte huvudpersonerna så dåliga heller. Sen tycker jag det är helt fantastiskt roligt att en av manusförfattarna är samma som skrivit samtliga av filmerna i Twilight sagan. Sen är det ju regissören till bland annat The Proposal - Anne Fletcher. Jag gillar henne. Och jag hade absolut ingen aning om att hon var dansare. Alltid lika roligt att lära sig nya saker. En parantes också är ju Alyson Stoner. 

Nu har jag sett två dansfilmer och de verkar helt klart följa en norm. En person som dansar någon professionell dans och så en som är lite mer "street". I slutet blandas danserna. Nu kanske jag ska se lite fler filmer innan jag drar några slutsatser, men det är lite så jag har jobbat i mitt manus iaf. Då är det dock en som dansar "tiodans" och en som vill men inte kan. Det han är bra på är att dansa ute, mer eget där det inte finns några riktlinjer. Jag vet inte. Får se vad som sägs på mötet på onsdag.

Hur som haver så är Step Up en film jag helt klart skulle kunna rekommendera. Tack för tipset Agnes! 

Psst, musiken är fantastisk!!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer
Postat av: agnes

Åh vad bra att du tyckte om den! Du har ju tre till Step up filmer kvar om du känner ett begär nångång ;)

Svar: Haha, jaa jag är lite sugen att se de också!! :)
Emma

2013-01-21 @ 10:20:55
URL: http://fakestar.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0