Vilken film? - Svaret


Svaret på vilken film jag sökte igår är The Mortal Instrument: City of Bones. Kunde ni alla ledtrådar? Nedan följer svaren och vad jag syftat på. 

10 poäng
"Vi finns på samma jord" och "Du finns inom mig" kanske svingar sig i lianer. Men detta är en yngre generation.
Svar: I en av huvudrollerna ser vi Lily Collins. Hon är dotter till Phil Collins som skrivit musiken till Tarzan. Låtarna i exemplet är låtar från Tarzan. Lily är en yngre generation. 

8 poäng
Bloddrickande italienare i ondskefull trio eller tillsammans med sina riddare kring det runda bordet. Nej, det ligger i det förgångna.
Svar: Den andra huvudrollen spelas av Jamie Campell Bower som tidigare syns som medlem av den italienska stormakten Volturi i Twilight-sagan. Han har även spelat kung Arthur i serien Camelot

6 poäng
Upphovmakaren till vår berättelse är till hälften även en låt av Danny.
Svar: Hon som skrivit boken som filmen baseras på heter Cassandra Clare. Danny har en låt som heter just Cassandra.

4 poäng
Booth och Brennan stad.
Svar: Booth och Brennan är huvudkaraktärerna i serien Bones. Detta är ju deras stad. City of Bones.

2 poäng
Sam och Dean är människor. I vår film är de med samma yrke dock endast hälften människor. Ja, nu har du nog alla instrument för att veta vilken film jag är ute efter.
Svar:Supernatural jagar Sam och Dean övernaturliga saker. I denna film verkar det som att de också gör det, vilket är en av anledningarna till att jag så gärna vill se den. Dock är de till hälften människor - till hälften änglar. Sedan slängde jag ju in "nu har du nog alla instrument" - Filmen heter ju The Mortal Instruments. Höhö.


Hoppas ni gillade det. Mer kommer troligen för personligen tycker jag detta var en fantastiskt rolig lek. Haha. Håll till godo!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0