Hush Hush


Serien jag pratade om, den som fått mig att släppa allt och bara läsa. Hush Hush Saga. Den handlar om Nora Grey, en sextonårig tjej som har högsta betyg i nästan allt. En dag bestämmer sig biologiläraren att de ska omplaceras i lärosalen och Noras bästa kompis Vee som bänkkamrat buts ut mot den mystiska Patch. Nästa dag börjar konstiga saker hända i Noras liv. 

Ja, jag vill inte säga så mycket mer av rädsla att avslöja. Visst låter det som Twilight, men tro mig, det här är annorlunda. Mycket är lika, men då det i Twilight handlar helt om Bella och Edward och de av en slump träffas och blir kära, händer allting i Hush Hush av en anledning. Det här kanske är en Twilight för de lite äldre. Haha. Jag vet inte hur jag ska förklara det, men den är helt fantastiskt. Nog blev jag lite sur på Nora i andra boken för att hon är så svartsjuk, men men. 

Ett litet boktips. VARNING dock - de är extremt beroendeframkallande!

Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0