It's not just whatever

Idag var jag på intervju för att de ska kunna placera mig på en praktikplats bättre. Eller snarare ordna en intervju för en praktikplats ute på ett företag. Gick väldigt bra skulle jag säga. Efter att han fyllt i ett papper sa han att de hade ett företag som varit på dem flera gånger om att de ville ha en praktikant och profilen de sökte stämde in exakt på mig. Det var på HKM Publishing AB som ligger bakom tidningar i Örebro så som "Campus", "Nollnitton" och "Handelsstaden". Han sa att det kanske inte var att skriva, men har man väl en fot inne så är man ju inne. Jobbar hemskt gärna med allt inom journalistiken just nu då det är ett av de jobb jag verkligen kan tänka mig i framtiden. Och som sagt, en fot inne är super, speciellt då det är en tuff bransch. Håll tummarna att de får tag på dem och kan ordna en intervju!! Vill så gärna (och då kan jag stanna i Örebro, med tanke på att det jag vill plugga till är det jag då skulle ha praktik i. IIHH!!). Vill, vill, vill. 

Gårdagen var väldigt bra. Kan säga direkt att Baksmällan del III är betydligt bättre än sina föregångare!! Kul var att hon i kassan skulle kolla i pärmen så jag stod med under recensenterna. När hon inte hittade pappret la hon undan pärmen och sa "Jag känner ju igen dig så vi gör så här istället" och så fick jag skriva på en lapp i vanlig ordning. Haha. Men men, inget mig emot. Efter så träffade jag Mina och i vanlig ordning var det supertrevligt. Vi pratade, skrattade och hämtade ut ett par paket. Bland annat hade hon fått (eller köpt) ett fantastiskt fint armband för under hundralappen. Avundsjuk? Oh ja! To wrap it up: Trevlig dag som jag gärna tar i repris. 

Hoppas ni haft en fin dag idag nu när solen verkligen strålat på oss!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0