Lista på en lördag

Nu tycker jag det är dags för ännu en lista. Orginalet kommer från Elsas blogg, men jag har gjort den lite efter mig själv. Here we go!

Hur ser ditt skrivbord ut:


Roligare än så här är det inte är jag rädd. Samma bakgrund som här på bloggen. Av någon anledning har jag fastnat i att lägga bilder på lager så ingen kanske riktigt ser någon av dem. En illusion ;)

Det tråkigaste som hänt dig i år:
Ehm, oj! Känner väl kanske inte att det är en speciell sak som stuckit ut extra mycket. Eller.. att jag inte fick något bidrag från CSN så jag hoppade av kurserna nu i vår och var därför tvungen att ta alla mina Madridpengar att leva på. Om allt gått enligt planerna hade jag varit Madrid just precis nu och sett min första match med pojkarna ikväll. Nu blev jag nästan lite ledsen när jag kom på det.. :(

Det bästa som hänt i år:
Tror ändå det måste vara för någon dag sen då examensbeviset landade i brevlådan. Att ha ett bevis på att jag klarade det i händerna är ofattbart med tanke på min start där jag kände mig absolut helt värdelös. Ännu ett bevis på att man aldrig ska ge upp, även om det tar emot. Sen är jag ju extremt förtjust i konserter så att få se dels OneRepubilic (som jag absolut älskar!!) för första gången och sedan uppleva Pink (som också blivit lite av en favorit) live ligger också otroligt högt på den där listan. 

Tre sensate smsen:
Tar de tre senaste från de tre senaste personerna. Annars får ni bara se vad jag och Elin skriver om ;)
- "Meh, de sög ju :/" Elin om att jag inte kunde komma till henne idag för att jag var tvungen att agera hundvakt då resten av familjen är på hästutställning och hjälper till.
- "Vi snackade om kl 1. Funkar för dig?" Martin om när vi ska halvårsmöte med filmklubben.
- "Tåget försenat 20 min, framme 19.20. Är ni kvar?" En på Manusverkstan skulle komma lite sent i onsdags.

Nuvarande beroende:
Musik: Åh, är alltid beroende av så mycket musik!! Haha. För tillfället lyssnar jag dock på Maybe och River med Emelie Sandé. Fantastiskt bra! Sen skriver jag ett manus där en av karaktärerna avgudar Florence + The Machine så det blir ju lite sånt också.. 
TV-serie: För tillfället har jag nog ingen serie som jag är beroende av eftersom de flesta tagit uppehåll. Men jag har ett avsnitt kvar av Grey's Anatomy så jag får säga det då.
Kläder: Jag har en svart tröja som jag haft ett par år nu, men jag absolut älskar den!! Stor, luftig och fantastisk snygg. Har den faktiskt idag tillsammans med ett par jeansshorts. Now you know.
Mat: Samma som alltid - Pasta!!

Ett jobb du aldrig kan ha:
Oj.. Kirurg. Klarar inte av allt blod och att skära i folk.

Något du inte gillar hos andra:
När man inte respekterar andra. Som när man ställer sig mitt i vägen trots att man ser att någon vill komma fram och sedan inte flyttar sig. Eller när man pratar eller smaskar extremt högt på bion. Bion är som min kyrka - visa respekt! Haha ;)

En dålig sida med dig själv:
Jag är extremt dålig på att vara social. Som ni kanske vet. Jag kommer på saker jag skulle sagt eller gjort tio timmar efter. Tror jag ibland kan komma ut som lite ointresserad och otrevlig, men jag lovar att så inte är fallet!!

En maträtt du är sugen på just nu:
Eftersom jag skippade frukosten idag är jag sugen på vad som just nu. Har dock köpepannkakor i kylskåpet som jag tänkte äta när jag är klar här. Mumsigt!! (Och ja, min mamma tycker jag är knäpp som vill ha KÖPEpannkakor när jag kan steka egna!! Men de såg ju så goda ut där i affären)

Helgplaner:
Tjaaa, skriva på min pitch kanske? Samt lugna ner mig över serien jag såg som ska recenseras så jag kan skriva en värdig recension på den. Och idag är jag alltså hundvakt.. :)

Det var det. Hoppas ni har en fin dag nu alla!
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0