Ever After


Normalt brukar inte jag vara den som faller handlöst för filmer gjorda före 2000 som inte är Disney. Varför vet jag inte. MEN, det finns en film som lyckats gripa tag om mitt hjärta. Ever After. Med tanke på att den baseras på en saga och man i början får se bröderna Grimm kanske det inte är så förvånande. Hur som så är den alldeles underbar och jag kan inte hjälpa att le i princip från början till slut. 

Filmen är en slags version av Askungen där Drew Barrymore spelar Danielle (askungen). Då hon en dag besöker hovet, utklädd som en hovdam för att rädda en tjänares liv, springer hon på prins Henri. De blir självklart snart kära, men Henri tror att Danielle är den hovdam och uppgav den dag de träffades. Skulle han älska henne om han fick veta sanningen om att hon endast är en enkel tjänare? Samtidigt har Henri en slags deadline. Han måste välja vem han vill gifta sig med innan den stora balen, annars blir han bortgift med prinsessan av Spanien. Ja vad ska jag säga? LOVE IT! Kan inte sluta titta på den om och om igen..


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0