Den djupgående listan


Hur var din barndom?
För det mesta bra. Ville alltid bli vuxen. Var ofta hemma själv och spelade musik så högt jag orkade lyssna. Ju äldre jag blev, ju högre blev musiken. Spenderade min tid för det mesta på landet fram till jag fyllde iaf 13, då var det en upplevelse i sig att åka in till stan. 

Har du någonsin haft ett smeknamn?
Tyvärr nej. Har dock alltid haft en längtan att bli kallad Em. Var en som kallade mig det en gång och jag höll på att flyga iväg på små moln. Haha

Vilket är ditt favoritmuseum?
Jadu.. jag har nog inget favoritmuseum. Enda jag kommer ihåg på riktigt är Pradomuseet i Madrid. Älskade arkitekturen i vissa rum så jag får nog säga det då. 

Vad tror du på?
Jag är nog öppen för och tror på det mesta. Tomtar, troll, gud, älvor, alternativa världar osv. Jag tror dock på att man ska leva sitt liv som man själv vill och aldrig ge upp. Jag tror på drömmar, att det är det som är vår livskraft.

Vem är din favoritskådis?
Åh, det finns så många bra. Dock är Anne Hathaway en stor favorit. Är ju lite svag för Ben Barnes och Chris Ewans också. Och Jennifer Lawrence. Och..

Vad har du blivit besatt av på senaste tiden?
Samlarmuggar. LP-skivor. Tavlor med text. Tv-serier.

Vad älskar du mest med ditt jobb?
Antar det funkar med både studierna och manusskrivandet här. Tror det är just skrivandet som jag älskar mest. Att jag får utforska mig själv och mina karaktärer (som jag precis insett är hela grejen med att skriva manus). 

Vad är det värsta?
Att man ofta fastnar och har svårt att ta sig vidare. Att jag ofta tappar tron på mig själv och känner att alla andra är miljontals gånger bättre än mig.

Vilket är det bästa rådet du fått och följt?
Det sista min låg- och mellanstadie fröken Gunilla sa till mig var "Lyssna till ditt hjärta". Det sista min svenskalärare på gymnasiet sa till mig var "Sluta aldrig att skriva". De två tillsammans har nog varit det bästa rådet jag fått och som jag faktiskt också följt. 

Saker du verkligen vill ha just nu?
En LP-spelare. En skrivmaskin. En ny systemkamera. Glasen som var med på Så mycket bättre förra året.

Vad får dig att skratta?
Minionerna. Komediserier (just nu helst How I Met Your Mother). Bästaste vännerna. Egentligen det mesta om jag är på rätt humör..

Var är du just nu?
Hemma hos mamma. 

Vad ska du göra idag?
Funderar på att ta en promenad. Annars är detta typ enda dagen i veckan då jag faktiskt inte ska göra så mycket. Väldigt skönt!

Beskriv en perfekt glass.
Hasselnötsmaken på NoraGlass. Smaskigare blir det nog inte!

Vilket råd skulle du ge 14-åriga du om du kunde?
När jag var 14 började en period i livet då jag var ganska ledsen. Mitt råd skulle nog därför vara att inte ge upp. Livet blir lättare. Och kanske att inte se livet så mycket i svart och vitt.

Vad oroar dig just nu?
Oj.. ganska mycket saker. Känner att jag kanske borde ta det där rådet nu istället! Men mest av allt oroar jag mig nog för att inte hinna. Att jag inte ska vara redo när saker händer. Att jag ska fylla 40 och ingenting av det jag vill med mitt liv ska ha hänt. 

Kan du se att det blir bättre?
Ja. Jag kan se mig själv om 10 år skratta åt den jag är idag. Fråga mig då så kommer säkerligen mitt råd till mig idag vara att lugna ner mig och bara njuta av resan. Vare sig livet går i den riktning jag vill eller inte.

Vem, som du inte älskar, har de vackraste ögonen?
Men vilken svår fråga. Jag lägger faktiskt inte märke till ögon så mycket. Det är knappt jag vet vilken ögonfärg mina familjemedlemmar har. Får man säga pass?

Hur lyder de sista meningarna i boken om dig själv?
"Hon lade ner den svarta fjäderpennan och granskade sina sista ord. De var precis som hon alltid föreställt sig dem. Med leende ögon vände hon blicken ut genom fönstret. Snöflingorna hade börjat virvla stillsamt i luften och lyste så klara under månens sken. Nu var det dags. Dags att fortsätta resan någon annanstans."

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0