Inspiration & Motivation




Något jag lärt mig under min tid i Norrköping är vikten av inspiration. Vad vi finner inspirerande säger något om vilka vi är som individer och vad vi önskar uppnå. Jag har därför listat några klipp ovan som jag anser är oerhört inspirerande och som motiverar mig att fortsätta även när allt känns hopplöst. 

Harry Potter - Harry & Hermione Dance Scene
Anledningen till att jag finner det här klipper inspirerande är för att det ger en stunds verklighet i en berättelse som annars livnär sig på fiktion. Det är inte många som kan relatera till vad som händer i Harry Potters värld, men i denna scen blir de två ungdomarna plötsligt så mänskliga. Dessutom används musiken helt fantastiskt. Lyssnar man på texten och hur perfekt den är synkad med de små sakerna som händer kommer gåshuden fram.

Breath of Life - Florence + The Machine
När jag såg den här videon blev jag lyrisk över filmen Snow White and the Huntsman. När jag väl såg filmen sen blev jag ganska besviken. Varför? Jo, för musikvideon berättar en helt annan story än filmen. I musikvideon får vi känna den elaka drottning. I filmen får vi känna Snövit. Jag älskar hur musiken är så passande till den storyn och framför allt hur bra den passar in till just de valde bilderna. Allt är perfekt synkat. Och så älskar jag Florence!

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0