Eurovision 2014: Special

Nu är det inte långt kvar till första semi-finalen av Eurovision Song Contest. Som ni troligtvis redan vet så kommer Sanna tävla om en plats i finalen i just den deltävlingen. På ett sätt skönt då man kan slappna av tidigare om hon skulle gå till final. På ett sätt jobbigt då man redan vet att Sverige är ute om hon inte skulle ta sig till final. 

Till min stora glädje är ju också Edward tillbaka i kommentatorstolen. Som han var saknad förra året! Bredvid sig har han Malin Olsson. Tror det kommer vara en lyckad duo.

För att ladda upp inför nästa vecka kommer jag denna vecka posta ett bidrag varje dag klockan 14.00 med start idag och avslut på söndag. Dessa låtar är, bortsett från Sanna, mina favoriter. Egentligen har jag 8 favoriter, men Ukraina fick inte plats på listan. Min magkänsla har sagt att Armenien kommer ta hem det, men efter Arams antigayskämt börjar jag tveka. I oddsen ligger han högst i topp, men lite oväntat kanske så ligger just nu Sanna högst bland fansen. En sida som varje år gör en undersökning i de officiella Eurovisionklubbarna runt om i Europa som går till på exakt samma sätt som i den stora tävling leder just nu Sanna, men vara några få länder kvar att rösta, med över 100 poäng. Det är ganska bra. Det är en undersökning som de senaste åren iaf när det gäller vinnaren har visat sig stämma. Men vi får se. Tycker det är många bra och jag tycker inte vi ska utesluta Armenien ännu. Men ja.. HEJA SVERIGE! 

Har du någon favorit?
Goodnight and Goodbye

Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0